abra85 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Først: Det analoge nettet er på vei ut og som fattig student har jeg ikke råd til å betale 1500 i halvåret for å se tv. (Til dere moralister: skal betale lisens etter endt utdanning og jobb er på plass.) Jeg ser for meg at jeg får noen andre til å kjøpe digital mottaker for rikstv eller at jeg blir kunde hos GET. Er ikke interessert i å anskaffe parabol, derfor er canal digital utelukket. Riks TV Abonnement, 12 mnd. x kr. 189: 2268 Etableringsavgift: 200 Kortavgift, halvårlig (2x360): 720 Totalpris per år: 3188 ( 3387 inkl mottaker og 12 mnd bind) GET Abonnement, 12 mnd x kr 209: 2508 Kortavgift, halvårlig (2x249): 498 Totalpris per år: 3006 inkl mottaker Noen som kan svare meg på følgende spørsmål?: 1. Andre kjøper mottakeren og jeg får RiksTV i mitt navn; vil mitt abonnement rapporteres til NRK fra RiksTV? (NRK er jo faktisk medeier av RiksTV...) 2. Jeg får andre til skaffe mottaker hos GET, men abonnement i mitt navn (vist dette går): Rapporterer GET om mitt kundeforhold til NRK? Håper på gode svar, i første rekke fra de som vet, men også fra de som tror de vet Edit: lisensen er ikke på 2x1500 men 2.103,84 i året (2007) --> uansett så er det i overkant mye å betale over 5000 i året... Endret 4. desember 2007 av abra85 Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Get rapporterer ihvertfall ikke til NRK Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Vel, det har seg slik at det er rapporteringsplikt uansett leverandør. Betaler du ikke tvangstrekker de deg rett fra konto evt forskuddstrekker på lønna di. Sad but true Lenke til kommentar
ein_2 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Det analoge nettet er på vei ut og som fattig student har jeg ikke råd til å betale 1500 i halvåret for å se tv. (Til dere moralister: skal betale lisens etter endt utdanning og jobb er på plass.) Jeg ser for meg at jeg får noen andre til å kjøpe digital mottaker for rikstv ... Jeg antar at du i dag kun ser på NRK1, NRK2, TV2 og muligens TV Norge. Det er jo kun disse som er gratis over det analoge bakkesendte nettet. Det som er gratis over det digitale bakkesendte nettet er NRK1, NRK2, NRK3/Super og TV2 Men med TV2 må du ha kort fra RiksTv og det er dessuten bare gratis ut 2009. I tillegg skal det komme en åpen kanal og lokal tv (vet ikke hva det blir). Skal noen andre kjøpe mottaker til deg, så får du vel bare inn det som er gratis uten kort (NRK1, NRK2 og NRK3/super). Skal du ha noe annet, så må du ha kort. Og kortet er som kjent parret med mottaker. Dvs. at RiksTV må ha serienummeret på mottakeren og dermed har de registrert mottakeren også på deg. Lenke til kommentar
spitz Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Eventuelt kan du droppe å se på TV. Hold deg til DVDer, så slipper du å snike deg unna noe alle andre hater like mye som deg, men like fullt betaler. Det er vel helt greit å snike på trikken også, alle andre betaler jo billett, og Sporveien får jo penger over statsbudsjettet, så de tjener jo penga sine uansett? Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Eventuelt kan du droppe å se på TV. Hold deg til DVDer, så slipper du å snike deg unna noe alle andre hater like mye som deg, men like fullt betaler. Det er vel helt greit å snike på trikken også, alle andre betaler jo billett, og Sporveien får jo penger over statsbudsjettet, så de tjener jo penga sine uansett? Litt kjedelig på se DVD-er på en pc da (om du ikke har en prosjektor eller ren SKJERM (les: uten tuner) - ellers er du jo like langt, fordi det er jo like mye plikt å betale lisens enten du har eller BRUKER en TV;) Lenke til kommentar
spitz Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Litt kjedelig på se DVD-er på en pc da (om du ikke har en prosjektor eller ren SKJERM (les: uten tuner) - ellers er du jo like langt, fordi det er jo like mye plikt å betale lisens enten du har eller BRUKER en TV;) Sant nok - men det virket som om han allerede hadde TV, og ut fra hva som blir sagt virker det ikke som om det blir betalt lisens for den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå