BollaBenny Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Har et lite problem med Aceren min etter at jeg formaterte den sist uke. Hver gang jeg restarter maskinen slår det trådløse nettverket "seg av". Altså det som skjer er at maskinen ikke klarer å finne noen nettverk under "Vis tilgjengelige trådløse nettverk". Blir derfor nødt til å gå på kjør --> services.msc --> Wireless Zero Configuration og velger Start. Når jeg gjør dette fungerer alt som det skal igjen, maskinen finner hjemmenettverket og jeg kan koble til. Ved restart av maskinen går alt tilbake til det gamle bare, maskinen finner ingen nettverk så jeg blir nødt til å gjøre samme prosess som nevnt tidligere. Noen som vet hvordan jeg kan "lagre" at Windows alltid har adgang til å finne tilgjengelige trådløse nettverk uten at jeg er nødt til å be maskinen om å finne de..? =P Takker for svar. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hmmm du kan vel bare legge til wireless zero configuration til programmene som automatisk starer, enten i services, eller (på en mindre finesse måte) ved å legge en link til programmet i din startup-folder (alle programmer der kjøres autoamtisk ved hver oppstart). -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Står WZC i automatisk? Står den i auto så starter den med windows tror jeg. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Samboeren min fikk seg ny bærbar. Det funket ikke det trådløse nettverket i det hele tatt. Så om du kan sjekke i maskinvare behandlere'n, device manager, under nettverkskort, om ditt trådløse kort har "radio" aktivert ? F.eks mitt nye pci-express 1x trådløse kort var deaktivert samband på ved ferdig installasjon. Pussig igrunn. Lenke til kommentar
BollaBenny Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Samboeren min fikk seg ny bærbar. Det funket ikke det trådløse nettverket i det hele tatt.Så om du kan sjekke i maskinvare behandlere'n, device manager, under nettverkskort, om ditt trådløse kort har "radio" aktivert ? F.eks mitt nye pci-express 1x trådløse kort var deaktivert samband på ved ferdig installasjon. Pussig igrunn. Etter en sjekk av nettverkskortet på device manager står ivartfall "Radio" aktivert..Når det gjelder Wireless Zero Configuration så står denne på "Automatisk". Likevel slår den seg alltid av når jeg skrur av maskinen =/ Kjedelig å alltid måtte gå inn å aktivere denne hver gang jeg skal bruke maskinen. Noen andre tips...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå