Gå til innhold

Kent: Tillbaka till samtiden

Strofe

Anbefalte innlegg

Kent har sluppet nytt album i høst. Duger det? Jeg tar for meg sangene én for én.

1. Elefanten

Slett ingen dum start på den nye CDen. Starten er chill, og får deg til å tenke på elefanter. Deretter tar det av med elektro/samba/sirkus-musikk. Fengende.

2. Berlin

Ganske kjedelig intro. Refrenget er derimot godkjent.

3. Ingenting

Fin sang. Passer sikkert bra å danse til.

4. Vid din sida

Kjip intro. Deretter flott melankoli. Helt grei sang.

5. Columbus

Blant høydepunktene. Kongelåt.

6. Sömnen.

Kjedelig.

7. Vy från et luftslott

Noe tynt innledningsvis. Refrenget er lett å like etter et par høringer

8. Våga vara rädd

Mer sirkustakter. En skikkelig gladlåt.

9. LSD, någon?

Vakker intro. Variert og melodiøst.

10. Generation X

Småirriterende signal i bakgrunnen. Ellers er låte meget imponerende. Et av de definitive høydepunktene, faktisk.

11. Ensammast i Sverige

For en avslutning på en super CD! Bare å lene seg tilbake og nyte 8:20 minutter med vakker musikk, og nynne med: Lalal-lala-lala, lalalala-lala-lala....

Terningkast 5

Endret av Strofe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm. Selv syns jeg den siste til Kent var helt forferdelig, utenom Ingenting og Berlin. Virket som om de hadde hørt litt for mye på den siste plata til Depeche Mode og bestemt seg for å gjøre noe lignende.

Det er litt trist når B-siden fra førstesingelen din (i dette tilfellet Min Värld fra Ingenting-singelen) er bedre enn mesteparten av sangene du har puttet på albumet ditt.

Lenke til kommentar

Dette er kategorien for albumguider, for å bevare en viss kvalitet ble det innført en uhøytidelig mal som kan ses her. Jeg håper du kan skrive om resten av Kents diskografi også, for tråder som dette hører jo egentlig hjemme under Musikk (diskusjon rundt nye album) :)

Endret av Cuncuetzan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...