Big SturL Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Beklager på forhånd hvis dette er blitt spurt mange ganger før. Har planer om å sette sammen en rimelig, stasjonær PC, hvor hovedmålet er at den skal kjøre mest mulig smooth og utvikle minst mulig støy. Det jeg da lurer på er om stock-kjølerne til de "nyere" Intel-prosessorene bråker noe særlig. Hadde tidligere en 775 Prescott, og kjøleren dens var av typen F16-turbin. Har lest noe om 37dB lydnivå på de nye kjølerne. Hvis dere lurer på hvilken prosessor jeg skal ha så er det Pentium E21xx. Har egentlig mest lyst å kjøpe en Arctic Cooling Freezer 7, aka diggeste kjøleren noensinne unnfanget, men som dere vet er norske nettbutikker håpløse... :'( Kun shg.no som har den. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Stock kjøleren er helt grei på de nye cpu'ene, den bråker absolutt ikke for mye. Men den kjøler da heller ikke absolutt for mye Fungerer helt greit, ikke noen spesielt sjenerende lyd. Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Vil absolutt anbefale å prøve stock-kjøleren først. Ifølge normal forutintathet, så er jo ikke stock-kjølere noe å samle på. Var bare en tilfeldig at jeg orket prøve stock-kjøleren da jeg fikk min E6700. Men da ble jeg positivt overrasket, og det endte med at jeg har brukt den i over et år nå. Lar hovedkortet regulere vifte-hastigheten. Stock-kjøleren min er nærmest lydløs under vanlig PC-bruk. Vifta kjører da på ~850 rpm og holder temp. rundt 40C. Hører godt at vifta kjøres opp under CPU-stress-kjøring, men ikke plagsomt støyende (jeg er alergisk mot vifte-støy). Vifta kjører da på ~1700-1800 rpm og holder temp. rundt 56C. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Høres bra ut egentlig. Temperaturen bryr meg lite. Prosessoren kan godt være på 500C så lenge jeg ikke merker noe av det. Nå vet ikke jeg om noen av dere har testet AC Freezer 7, men hvis dere har, hvordan er den imot stock-kjøleren? Lenke til kommentar
ducA Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Har hørt tidligere at Clas Ohlson av alle plasser har arctic cooling freezer 7 pro. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=23610022 Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Heh, najs, noen som har skjønt det hvertfall. Skjønner ikke hvordan nettbutikker ikke kan føre tidenes mest stillegående ikke-passive kjøler. Fant faktisk en kjøler fra Akasa som var helt lik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå