ckyfanboy Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Hei, har en Speedtouch 546T2, har mistet min Online start-cd. Fiklet litt med innstillingene, gikk ikke bra, resetta ruteren og kan ikke komme inn på nettet. Trenger CD-en, har kontaktet Online.no, men de er såpass treige. Kunne noen kjapt opplaste fra CD-en over på et eller annen opplastingsside? www.rapidshare.com kan brukes, er kjapt . Om telenor selv har lagt en lenke for det hadde det vært greit med en link Håper noen tar av seg bryet til det . (Er den hvite telenor CD-en, tusen takk, er i en stor knipe ) Endret 4. desember 2007 av ckyfanboy Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hvorfor trenger du Online CD-en? Kan du ikke bare skrive 10.0.0.1 i adressefeltet? Birger Lenke til kommentar
foffle Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Eller helst 10.0.0.138 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Med de nyeste SpeedTouch modemene er det 10.0.0.1 ut fra hva jeg har erfart. Er det på mitt 546T v5. Birger Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Eller helst 10.0.0.138 Det stemmer nok bedre for Telenor rutere ja. og konfigurasjons-CDen er helt unødvendig. Den er bare der for å holde deg i håneden gjennom konfigurasjonen, men det er ikke så fryktelig vanskelig å gjøre på vanlig måte... -Stigma Lenke til kommentar
ckyfanboy Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Funker ikke, skriver 10.0.0.138 og får server not found. Funket før jeg tuklet med det, og før det igjen da jeg klikket på connect stod the authentication failed. Kan noen vær så snill bare laste den opp . Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg har ikke denne CD-en med meg her jeg er nå, men jeg hadde ikke bruk for den da jeg satte opp min tidligere i år. Det er to ting du må gjøre: 1) Sette opp PC-en til å motta IP-adresse automatisk (fra ruteren) 2) Logge deg på ruteren (10.0.0.138?) og legge inn logon/passord for Telenors PPPoE-system. Hvis punkt 1 ikke virker, prøv å sette statisk (fast) IP-adresse på PC-en, f.eks 10.0.0.10 og prøv punkt 2 igjen. Hvis du fortsatt ikke får kontakt med ruteren, prøv å resette den igjen .... Programmet på CD-en bruker jo også TCP/IP når det kommuniserer med ruteren, så det er også avhengig av at PC-en kan se ruteren før programmet får gjort sitt. (Og hva er det? Gjør det noe annet enn å legge inn logon/passord på ruteren?) Lenke til kommentar
ckyfanboy Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Problemet er at i all desperat installerte jeg en gamlere versjon av telenors start-cd beregnet zyxel 7xx serien. Nå kommer jeg ikke til ruteren engang, hvordan kan jeg fikse det? Har noen en annen måte om ingen kan ta seg bryet ved å opplaste CD-en? Kan gi vekk min guild wars factions (eller propchecies konto). Skal levere noe på skolen til fredag, må få det ordnet. anyone? PS: Hva om jeg kobler bærbare til ruteren og fikser på instillingene? :|. Men det vil ikke funke? Siden problemet er innstillingene lokalt på min stasjonære? Hvordan setter jeg PCn til å ta ipen automatisk? Endret 4. desember 2007 av ckyfanboy Lenke til kommentar
ckyfanboy Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) EDIT: Punkt 1 funket, nå spør ruteren om passord, den jeg fikk ifra telenor fungerer ikke. Hva er standard brukernavn og passord? : / Edit: Fant ut brukernavn og passord, men nå som jeg går på connection og tar i bruk connection wizard, innsetter detaljene som jeg har fått fra telenor (brukernavn og passord) Får jeg en error "Authentication failed" Hva skal det bety? Endret 4. desember 2007 av ckyfanboy Lenke til kommentar
nubee Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Reset modemet ved hjelp av resetknappen på baksiden av modemet. Bruk en binders eller lignende. Trykk og hold knappen inne i 10 sekunder til lampene slukker på modemet. Modemet vil da starte på nytt. Logg på ruterens brukergrensesnitt med 10.0.0.138. Lenke til kommentar
ckyfanboy Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Klarte det, glemte @online.no Takk folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå