Gå til innhold

Ruteren trenger telenor start-cd!

Anbefalte innlegg

Hei, har en Speedtouch 546T2, har mistet min Online start-cd. Fiklet litt med innstillingene, gikk ikke bra, resetta ruteren og kan ikke komme inn på nettet.

Trenger CD-en, har kontaktet Online.no, men de er såpass treige. Kunne noen kjapt opplaste fra CD-en over på et eller annen opplastingsside?

www.rapidshare.com kan brukes, er kjapt :).

Om telenor selv har lagt en lenke for det hadde det vært greit med en link :)

Håper noen tar av seg bryet til det :D.

(Er den hvite telenor CD-en, tusen takk, er i en stor knipe :()

post-146327-1196782737_thumb.jpg

Endret av ckyfanboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller helst 10.0.0.138 ;)

Det stemmer nok bedre for Telenor rutere ja.

og konfigurasjons-CDen er helt unødvendig. Den er bare der for å holde deg i håneden gjennom konfigurasjonen, men det er ikke så fryktelig vanskelig å gjøre på vanlig måte...

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har ikke denne CD-en med meg her jeg er nå, men jeg hadde ikke bruk for den da jeg satte opp min tidligere i år.

Det er to ting du må gjøre:

1) Sette opp PC-en til å motta IP-adresse automatisk (fra ruteren)

2) Logge deg på ruteren (10.0.0.138?) og legge inn logon/passord for Telenors PPPoE-system.

Hvis punkt 1 ikke virker, prøv å sette statisk (fast) IP-adresse på PC-en, f.eks 10.0.0.10 og prøv punkt 2 igjen.

Hvis du fortsatt ikke får kontakt med ruteren, prøv å resette den igjen ....

Programmet på CD-en bruker jo også TCP/IP når det kommuniserer med ruteren, så det er også avhengig av at PC-en kan se ruteren før programmet får gjort sitt. (Og hva er det? Gjør det noe annet enn å legge inn logon/passord på ruteren?)

Lenke til kommentar

Problemet er at i all desperat installerte jeg en gamlere versjon av telenors start-cd beregnet zyxel 7xx serien.

Nå kommer jeg ikke til ruteren engang, hvordan kan jeg fikse det? Har noen en annen måte om ingen kan ta seg bryet ved å opplaste CD-en?

Kan gi vekk min guild wars factions (eller propchecies konto). Skal levere noe på skolen til fredag, må få det ordnet.

anyone? :(

PS: Hva om jeg kobler bærbare til ruteren og fikser på instillingene? :|. Men det vil ikke funke? Siden problemet er innstillingene lokalt på min stasjonære?

Hvordan setter jeg PCn til å ta ipen automatisk?

Endret av ckyfanboy
Lenke til kommentar

EDIT: Punkt 1 funket, nå spør ruteren om passord, den jeg fikk ifra telenor fungerer ikke. Hva er standard brukernavn og passord? : /

Edit: Fant ut brukernavn og passord, men nå som jeg går på connection og tar i bruk connection wizard, innsetter detaljene som jeg har fått fra telenor (brukernavn og passord) Får jeg en error "Authentication failed"

Hva skal det bety? :)

post-146327-1196782765_thumb.jpg

Endret av ckyfanboy
Lenke til kommentar

Reset modemet ved hjelp av resetknappen på baksiden av modemet.

Bruk en binders eller lignende. Trykk og hold knappen inne i 10 sekunder til lampene slukker på modemet. Modemet vil da starte på nytt.

Logg på ruterens brukergrensesnitt med 10.0.0.138.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...