Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Jeg har lånt en Golf III (-97) som ekstrabil i julen. Det merkelige med den er at når jeg låser den opp (nøkkelbetjent sentrallås) når det er kuldegrader, så kommer alle knottene opp, men den ene eller begge fordørene lar seg ikke åpne hverken innenfra eller utenfra. Jeg må gå inn en av bakdørene, starte bilen, og la den bli god og varm før dørene funker. Kjempeirriterende! Hva er det som gjør dette? Jeg har hatt Golf III (-93) selv i mange år tidligere, men den var uten sentrallås, og hadde ikke dette problemet med den. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg har lånt en Golf III (-97) som ekstrabil i julen. Det merkelige med den er at når jeg låser den opp (nøkkelbetjent sentrallås) når det er kuldegrader, så kommer alle knottene opp, men den ene eller begge fordørene lar seg ikke åpne hverken innenfra eller utenfra. Jeg må gå inn en av bakdørene, starte bilen, og la den bli god og varm før dørene funker. Kjempeirriterende! Hva er det som gjør dette? Jeg har hatt Golf III (-93) selv i mange år tidligere, men den var uten sentrallås, og hadde ikke dette problemet med den. Det som fungerer av og til for meg er å dra flere ganger i håndtaket enten på utsiden eller innsiden, og prøve å bende det forsiktig enten opp eller ned mens du drar i det, veldig ofte tar den tak sånn at døren lar seg åpne. Det virker som det ikke kobler seg inn på en måte sånn at du bare tar tak i håndtaket men ingenting skjer. Forøvrig, elendig system av VW. Har hørt Opel er helt suverene på dette og aldri har problemer (hørt av bekjente). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Det å dra håndtaket opp eller ned før man trekker det ut funker av og til på de utvendige, men ikke de innvendige. Har ikke hatt problem med dette på andre biler, hverken andre Golf, Opel eller andre. Må legge til at jeg er nøye med å smøre opp låser og lister før vinteren kommer. Feilen på Golfen må ligge i selve konstruksjonen av dørene, som kremt er inne på over. Lenke til kommentar
mikuni_89 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Et tips er og blåse låsene med luft! Eks, gjør det som en vane når du vasker bilen! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Flytter denne til bilteknisk. Edit; Hadde samma problem på min Golf 3, endte opp med DEFA WarmUp som løsning. Endret 16. januar 2008 av Marvil Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Få tak i en boks med høytrykksfett. fyll låsene på bilen med dette. høytrykksfett fryser ikke, og det trenger evt vann som er der ut i det fri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå