jjjafari Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe meg 2 eller 3 interne harddisker på 500GB til jul, men jeg har noen tanker om at ting går treigt? 1. Hvordan finner man ut om man har nok "slots" i hovedkortet til dette? 2. Hvordan finner man ut om man har plass til flere hard-disker? Må man bare åpne opp kabinettet og se? 3. Går datamaskinen tregere eller spill tregere dersom man har flere interne hardisker? Tusen Takk for alle svar! M.v.h Jonas Jafari [email protected] Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) 1. Åpne og se, eller finn ut hvilket hovedkort du har, google det og se på bilder av det/manualen. 2. Åpne og se, eller finn ut hvilket kabinett du har, google det og se på bilder av det/manualen. 3. Nei, men om du fyller de med programmer som kjører i bakgrunnen, eller legger filer i registret så gjør den det. Multimedia som film musikk osv, gjør den ikke tregere. For 1 og 2 så er absoulutt det enkleste å åpne og se. Dette må du jo uansett gjøre for å installere de nye diskene. På en IDE kontakt har du plass til 2 enheter (bred og tynn port/kabel). På en S-ATA kontakt har du plass til en enhet (porter som ligner på usb i størrelse). Edit: Leif. Endret 3. desember 2007 av P-in-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå