kauguru1 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 En kompis av meg har nå kjøpt deg en gamer til ca 8 store. Jeg derimot har ikke så mye penger ihvertfall ikke nå=P etter jul håper jeg å ha fått spart meg opp en 6 store. Jeg lurer da på når jeg eventuelt skal kjøpe denne maskinen?? Når er det prisene senkes?? går de ned rett etter jul??? evt. trenger jeg litt hjelp med oppsettet... som sagt så har jeg 6- maksimalt 7 høvdinger til rådighet. Maskinen skal dra spill som cod 4 og assasins creed, med god fps og bra grafikk... skjermen jeg har er bare en 19 tommer, har dette no å si på hvor mye minne jeg da trenger på skjermkortet??? Det skal kun brukes penger på kabinett og hardware, alt det andre har jeg fra før. (mus tastatur og skjerm osv) Takknemlig for all hjelp^^ mvh. OP;) Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Jeg lurer da på når jeg eventuelt skal kjøpe denne maskinen?? Når er det prisene senkes?? går de ned rett etter jul???... skjermen jeg har er bare en 19 tommer, har dette no å si på hvor mye minne jeg da trenger på skjermkortet??? Hvis det var en spesiell maskin du tenkte på (samme som han kjøpte?) så hjelper det på med en link Hvis du tenkte sånn generelt, så kan du se deg om etter noe som dette (orka ikke lage noe handlevogn); Kabinett kr 449,- Strømforsyning Kr 916,- Prosessor Kr 1 329,- RAM Kr 495,- (2GB) Skjermkort Kr 1 795,- Totalt Kr 4 984,- / Kr 5 479,- for 4GB RAM Da har du igjen ca 2000,- til hovedkort - og dvd-brenner + harddisk (hvis du trenger det også?). Operativsystem har du, regner jeg med? Selv om du egentlig ikke har lov å bruke det på ny maskin, pytt pytt Du klarer deg nok med 320MB på skjermkortet. Har ikke tatt med hovedkort her, men jeg kan godt foreslå dette til kr 924,- selv om det sikkert er litt "gammelt" nå. Har det selv og det leverer som bare det. Enkelt å overklokke og jeg spiller både Crysis og COD4 uten trøbbel (selv om hovedkortet kanskje ikke har hovedæren for akkurat det ) Har forresten samme kabinett, strømforsyning og RAM (jeg har 4GB da) som foreslått over, men prosessoren min er svakere enn den E6750. Så spill bør ikke være noe problem med dette oppsettet. Hvis du ikke vil bygge selv så kan dette være en løsning; Har strippet litt av denne maskinen fra Komplett, og endt opp med det under her. Fortsatt uten skjerm og operativsystem, men med dvd-brenner og harddisk (det gikk ikke an å fjerne). Harddisken ble på "bare" 250GB pga prisgrensen din, men det holder kanskje, inntil videre? Evt kan du velge et annet hovedkort som ikke har SLI og som er litt rimeligere. Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 7 OEM 1i Programvare OEM CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD Norman IC,1 år lisens, Virus Control Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske Cooler Master Centurion 534, Sort Silver Power PSU, 600W, 120mm fan Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 XFX GeForce 8800GTS 560M 320MB XT GDDR3 USB2 multikortleser 3.5" sort Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE PC Uten OS, White Box PC Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Totalt 6 891,- + frakt Endret 4. desember 2007 av cheeba Lenke til kommentar
kvase Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Abit IP35-E 704,- HIS Radeon HD 3870 512 MB 1530,- se resten her https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=54654 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
kauguru1 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Takker for elle svar.. spesielt du som skrev det kjempe lange=P ikke så fornøyd med moderator xD hva er galt med emnetittelen??? jeg lurer også på om denne typen oppsett kommer til å være en del billligere i slutten av januar, da jeg skal kjøpe, så jeg må ta å kjøre ett annet oppsett. Eller er det like greit å kjøpe noe a-la d dere har foreslått??? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hvis du allerede har bestemt deg for å vente til januar, så er det ingen grunn til å prøve seg på noen spådommer ang pris; vent og se De komponentene som er aktuelle i din prisklasse blir iallfall ikke dyrere, men hvor mye billigere de blir, vet vel ingen. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Tråden stenges grunnet dårlig bruk av emnefeltet. Se forøvrig sticky/annonsering. Det fremgår klar at nevnte sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, samt at brudd på denne vil kunne medføre stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøkes på nytt. Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg