QBab Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Halloy, har installert ubuntu på laptopen min og når jeg stapper SD kortet mitt i leseren så er det bare og til det virker. Går det an og "force" ubuntu til og sjekke kortleseren for kort? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Sjekka dmesg når du stapper inn kortet? Jeg har problemet med at _noen_ kort kommer opp som disk, mens andre kort skjer det ikkenoe med. dmsg sier at den finner enhet. Men klarer ikke gjøre noe med den. Er det forskjellige kort det bare fungerer nå og da med? Endret 3. desember 2007 av mariunae Lenke til kommentar
QBab Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Har bare et kort, så det vet jeg ikke =/ Skal jeg skrive inn dmsg i terminal eller? Er ny på Ubuntu Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 dmesg btw... er ikke helt stø med hardware i linux sjøl. Men mulig andre kan svare bedre... Hvordan kortleser har du? lspci Lenke til kommentar
QBab Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Denne kanskje? " ENE technology inc CB1410 Cardbus Controller (rev 01)" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå