Gå til innhold

Rambo er snart tilbake...

dapre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg har kost meg så mye på kino, som gammel Rambo-fan (Har sett filmene et dusinvis av ganger), var det stort å se Stallone tilbake. Og for en film da! Her er det ikke spart på noe, rett og slett bare deilig å sitte der å glise når Rambo kapper av hodene til folk, skyter av hodene til folk, headshoter folk med pil og bue, samt mye annet. Må også si jeg likte den sniperen til han ene av spesialstyrkene, for en kraft. Dette ble en personlig favoritt, som sagt, lenge siden jeg har kost meg så mye.

Jeg vil kalle det et action-mesterverk, action-fanatiker som jeg er. Selvsagt ikke på høyde med T2 og Aliens, men et-par nivå under, og det er ikke dårlig det heller.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Så Rambo på kino i Drammen forrige lørdag, og det var en knakende opplevelse. Stallone er fortsatt Rambo. Sikkert for voldelig for mange, men for oss som tåler det er dette den feteste actionfilmen jeg har sett på lenge. Når Rambo sniker seg opp bak en fiendelig soldat, med den VÆRST harry overdramatiske shit-is-about-to-hit-the-fucking-fan musikken .... da fikk jeg gåsehud av glede. Helt rått. Og deilig at noe sånt kan komme på kino usensurert i sin helhet.

At Rambo har fått f.eks terningkast 1 av en stor selverklært seriøs filmanmelder i Dagbladet er bare latterlig. Skjønner egentlig ikke at de tørr gi sånne karakterer. Hvorfor ikke la en mann som ikke har smaken godt plassert inne i den oppsmørte sofistikerte endetarmen sin , og som faktisk liker action, få anmelde en film som ligger i en rimelig opplagt sjanger? Så kan de andre analysere det 14-timer lange koreanske filmeposet: "Da Ying fikk ørinveisinfeksjon" dubbet til fransk og tekstet på engelsk så lenge.

KNALL FILM!

Rambo er fortsatt Rambo <3

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
At Rambo har fått f.eks terningkast 1 av en stor selverklært seriøs filmanmelder i Dagbladet er bare latterlig. Skjønner egentlig ikke at de tørr gi sånne karakterer. Hvorfor ikke la en mann som ikke har smaken godt plassert inne i den oppsmørte sofistikerte endetarmen sin , og som faktisk liker action, få anmelde en film som ligger i en rimelig opplagt sjanger? Så kan de andre analysere det 14-timer lange koreanske filmeposet: "Da Ying fikk ørinveisinfeksjon" dubbet til fransk og tekstet på engelsk så lenge.

KNALL FILM!

Rambo er fortsatt Rambo <3

Haha. Det er dessverre ikke slik landets aviser fungerer. De fleste journalister er plassert laaaangt på venstresiden, og alle lengre til venstre for AP hater USA og alt de kommer med. Å gi karakter til en Hollywoodfilm som attpåtil ikke har noe "revolusjonerende-jeg-er-så-sørgelig-fordi-noe-sørgelig-har-skjedd-som-må-pakkes-inn-i-et-epos" er for lavmåls for de.

Vel, da er jeg ferdig med å generalisere landets journalister og oppfordrer alle å se John Rambo. Løp på kino NÅ!

Lenke til kommentar

Haha, så sant som du får det!

For å sitere meg selv:

"Er man typen som synes snodige koreanske incestfilmer er toppen, eller typen som smører seg inn i lotion til danske dogmefilmer, ja så styr unna denne filmen for pokker!"

Lenke til kommentar
For å sitere meg selv:

"Er man typen som synes snodige koreanske incestfilmer er toppen, eller typen som smører seg inn i lotion til danske dogmefilmer, ja så styr unna denne filmen for pokker!"

Man kan absolutt like både dogme og Rambo (og koreanske incestfilmer, også, garantert), det kommer bare an på hvor åpen man er, og hvor stor/liten kultursnobb man er.

Lenke til kommentar

Nettopp. Det handler om å ha et åpent sinn. Hvis man godtar filmens premisser, kan man kose seg like stort med Rambo som en hvilken som helst annen sør-koreansk kunstfilm.

Vil dog si meg enig i at anmelderne i de største avisene, virker i overkant kultursnobbete. Greit at Rambo kanskje ikke fortjener en Oscar, men gir man filmen en 1er, har man enten misforstått noe, eller så har man et behov for å bemerke seg.

Tror ikke anmelderen hadde blitt så godt likt blant kulturvennene sine hvis han hadde gitt Rambo noe annet enn bunnkarakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...