Der Kommissar Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Fytti katta for en knallfilm! Glem kjedelige filmfestival-filmer, for dette var helrått! Det var ikke mye underholdning på "det intellektuelle planet", men det er jo tydeligvis heller ikke meningen. Meningen er at man skal skal gasse seg i kinosetet til buksedirrende drønn fra lydanlegget, kjenne at testosteronet oser ut i blodet og... storkose seg til det fantastiske spetakkelet som denne filmen faktisk er. Siden vi har en slik tipp-topp kino her i Tromsø ble det en stor overraskelse, da jeg hadde forventet en ganske middelmådig film med dårlige "studiolyd-effekter". Istedet fikk vi i kinosalen servert overnevte buksedirring, og latterlig høye våpenlyder. Og det funker som bare rakkern om man er typen for slikt. Filmen var i tillegg stappa med scener som i andre filmer ville virke utrolig teit (som Rambo som stiger opp bak en Burmeser i saktefilm til superdramatisk musikk), men stemningen i filmen gjør at det rett og slett bare passer perfekt. Alle skurkene får bank, og det er ingen dramatiske "kompisen-min-daua-og-jeg-skriker-i-slow-motion-men-publikumet-hører-bare-realistisk-øresus-fra-granaten"-øyeblikk. Det er bra i Saving Private Ryan/Band of Brothers, men ikke i en film som Rambo IV. Til dere som klager over at det bare er en dårlig film uten handling (som enten ikke har sett den, eller baserer seg på en screener dere lasta ned fra kazaa): Er man typen som synes snodige koreanske incestfilmer er toppen, eller typen som smører seg inn i lotion til danske dogmefilmer, ja så styr unna denne filmen for pokker! Vi som liker pang pang og splætt splætt må da få lov til å synes slikt er underholdene, uten å få høre om hvor mye bedre det er med franske homoerotiske kunstnerfilmer som stimulerer hjernebarken til du utvikler Alzheimer. "Heroes never die... They just reload." Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Nei, dette var årets film. Stallone gjør det igjen. Både Rocky Balboa og Rambo 4 var geniale filmer. Men denne var virkelig the biggest, the best, better than the rest. En snøstorm av et mesterverk. Alle bør se den. Ignorer alle disse "latte drikkende" mannehåndveske-anmelderne, for de har absoulut ingenting å gjøre på en slik film. Endret 25. januar 2008 av RastaXP Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Fytti katta for en knallfilm! Glem kjedelige filmfestival-filmer, for dette var helrått! Det var ikke mye underholdning på "det intellektuelle planet", men det er jo tydeligvis heller ikke meningen. Meningen er at man skal skal gasse seg i kinosetet til buksedirrende drønn fra lydanlegget, kjenne at testosteronet oser ut i blodet og... storkose seg til det fantastiske spetakkelet som denne filmen faktisk er. Siden vi har en slik tipp-topp kino her i Tromsø ble det en stor overraskelse, da jeg hadde forventet en ganske middelmådig film med dårlige "studiolyd-effekter". Istedet fikk vi i kinosalen servert overnevte buksedirring, og latterlig høye våpenlyder. Og det funker som bare rakkern om man er typen for slikt. Filmen var i tillegg stappa med scener som i andre filmer ville virke utrolig teit (som Rambo som stiger opp bak en Burmeser i saktefilm til superdramatisk musikk), men stemningen i filmen gjør at det rett og slett bare passer perfekt. Alle skurkene får bank, og det er ingen dramatiske "kompisen-min-daua-og-jeg-skriker-i-slow-motion-men-publikumet-hører-bare-realistisk-øresus-fra-granaten"-øyeblikk. Det er bra i Saving Private Ryan/Band of Brothers, men ikke i en film som Rambo IV. Til dere som klager over at det bare er en dårlig film uten handling (som enten ikke har sett den, eller baserer seg på en screener dere lasta ned fra kazaa): Er man typen som synes snodige koreanske incestfilmer er toppen, eller typen som smører seg inn i lotion til danske dogmefilmer, ja så styr unna denne filmen for pokker! Vi som liker pang pang og splætt splætt må da få lov til å synes slikt er underholdene, uten å få høre om hvor mye bedre det er med franske homoerotiske kunstnerfilmer som stimulerer hjernebarken til du utvikler Alzheimer. "Heroes never die... They just reload." Deiligste volden jeg har sett på lerretet på aldri så lang tid. Det går forresten an å like både kunstfilmer og blockbustere, så det er sagt. Du må bare være i den riktige stemningen, og i dag passet Rambo meg ypperlig. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 kommer til og bli meget bra Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 *dritbra tekst* Deiligste volden jeg har sett på lerretet på aldri så lang tid. Det går forresten an å like både kunstfilmer og blockbustere, så det er sagt. Du må bare være i den riktige stemningen, og i dag passet Rambo meg ypperlig. Har ikke sagt at man ikke kan like begge deler. Personlig heller jeg mer over til blockbuster-delen, men jeg har da sett snodige filmer jeg har syntes vært interessante. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 *dritbra tekst* Deiligste volden jeg har sett på lerretet på aldri så lang tid. Det går forresten an å like både kunstfilmer og blockbustere, så det er sagt. Du må bare være i den riktige stemningen, og i dag passet Rambo meg ypperlig. Har ikke sagt at man ikke kan like begge deler. Personlig heller jeg mer over til blockbuster-delen, men jeg har da sett snodige filmer jeg har syntes vært interessante. Du har ikke sagt det, men i din rus av en fantastisk film så det ut som du mente det i det du skrev. Da er vi enige da, selv om jeg heller mer mot de "uforståelige europeisk/sør-amerikansk/asiatiske kunstfilmene". Elsker though Rambo, Die Hard m.f. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Begynte Rambo-filmene med den tredje, men skjønte ikke noe særlig av den og slo av før den var halvveis. Maken til makkverk skal man lete lenge etter, synes jeg den gang. Men så kom jeg i skade for å se den første, og den var jo helt forskjellig. Faktisk var den utrolig bra da jeg endelig "skjønte" den. Rambo 2 var nesten like bra, og den tredje ble plutselig langt bedre nå da jeg kjente til Rambo fra før. Gleder meg nå til den fjerde! For øvrig leste jeg i Dagbladet i går (fredag) at Stallone sier Rocky er død, men Rambo har et dyr i seg som aldri dør - og han er derfor klar for Rambo 5? Kan jo bli morsomt. Men et pinlig, lite spørsmål. Hva heter egentlig den fjerde Rambo filmen? Rambo 4? John Rambo? På alle plakatene jeg har sett står det da bare Rambo? Ikke at jeg har tenkt å prøve å følge logikken. Først var det "First Blood", så "Rambo: First Blood Part 2", etterfulgt av "Rambo 3" (uten noen Rambo 2 i midten), før vi nå har "Rambo"? Hva blir det neste? Og som en sidekommentar så jeg Rocky Balboa, og synes helt klart den er en av de beste i serien. Greit, Rocky begynner å bli gammel, men det er liksom hele poenget. Han var en mester i de gamle dager, men nå er en han en gammel mann som ikke har vært i ringen på lenge. Noen smartinger lager et dataprogram for å matche den gamle mesteren med den nye for å se hva som skjer, og som resultat blir det en ekte kamp i ringen. Kan den gamle, trøtte mesteren slå den unge, spreke nye mesteren? Ikke se på den som en tradisjonell boksefilm, men mer som et drama som tilfeldigvis handler om Rocky. Det kunne like gjerne ha vært en helt annen person, spilt av nesten hvem som helst fra Bruce Willis til Dolph Lundgren. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 At folk gidder å kaste bort tida på slik søppel som Rambo-filmene når de heller kunne brukt tida på å se noe spennende og interessant, fatter jeg ikke. Antar at folk som synes det er underholdende å se hjernemassen sprute og innvoller velte ut, er litt korte i hodet. Fordi smak for både høykultur og lavkultur er tydeligvis uforenlig. All form for underholdning trenger ikke innebære at man blir opplyst, utdannet og hevet til et høyere intellektuelt nivå. Å nærmest uttrykke at en film er under ens verdighet, er en ufordragelig ovenfra-og-ned-holdning. (Det er også veldig mange som viser samme type fordommer mot såkalt høykultur, jeg synes i grunn ikke mer om dem. Men kultursnobberi er i grunn det jeg liker minst.) Lenke til kommentar
RyanReynolds Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Men et pinlig, lite spørsmål. Hva heter egentlig den fjerde Rambo filmen? Rambo 4? Rambo (2008) aka "Rambo: To Hell and Back" - USA (working title) aka "Rambo 4: John Rambo" - Singapore (English title) aka "Rambo: First Blood Part IV" - USA (fake working title) aka "Rambo IV" - USA (working title) aka "Rambo 4" - Singapore (English title) aka "Rambo IV: In the Serpent's Eye" - USA (working title) aka "Rambo IV: End of Peace" - USA (working title) aka "Rambo IV: Holy War" - USA (working title) aka "Rambo IV: Pearl of the Cobra" - USA (working title) aka "John Rambo" - USA (working title), Greece, France, Italy Sakset fra imdb. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Fordi smak for både høykultur og lavkultur er tydeligvis uforenlig. All form for underholdning trenger ikke innebære at man blir opplyst, utdannet og hevet til et høyere intellektuelt nivå. Å nærmest uttrykke at en film er under ens verdighet, er en ufordragelig ovenfra-og-ned-holdning. (Det er også veldig mange som viser samme type fordommer mot såkalt høykultur, jeg synes i grunn ikke mer om dem. Men kultursnobberi er i grunn det jeg liker minst.) Veldig enig i dette her. Men som du nevner, det slår begge veier. Nok av dem som "ser ned på" de som liker en eller annen arabisk film om en gutt som filosoferer på vei til skolen. Det kommer ann på om man har tunnelsyn eller ser horisonten. Det finnes nok av godbiter i begge "leirer". Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) First Blood, Rambo: First Blood Part II, Rambo III, og nå Rambo. Forvirrende tittler! Selv reffererer jeg filmene Rambo, Rambo 2, Rambo 3 og Rambo 4. Og jeg er kanskje ikke den eneste, men hvis noen sier at de har sett Rambo så går jeg ut ifra at de så First Blood. Men jeg kan ta feil, og det er irriterende! men sånn før det bare være ... Endret 26. januar 2008 av CrowaX Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Men et pinlig, lite spørsmål. Hva heter egentlig den fjerde Rambo filmen? Rambo 4? Rambo (2008) aka "Rambo: To Hell and Back" - USA (working title) aka "Rambo 4: John Rambo" - Singapore (English title) aka "Rambo: First Blood Part IV" - USA (fake working title) aka "Rambo IV" - USA (working title) aka "Rambo 4" - Singapore (English title) aka "Rambo IV: In the Serpent's Eye" - USA (working title) aka "Rambo IV: End of Peace" - USA (working title) aka "Rambo IV: Holy War" - USA (working title) aka "Rambo IV: Pearl of the Cobra" - USA (working title) aka "John Rambo" - USA (working title), Greece, France, Italy Sakset fra imdb. Øh... jaha, ja. Da var man jo like langt... Jeg kaller den like greit "den nye Rambo-filmen" og driter i tittelen. Hihi. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg så den idag, og synes i hvert fall ikke den fortjener eneren den fikk av Dagbladet. Den var ganske så god (såsant slike filmer kan være gode), men jeg savnet kniven hans! Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg så den idag, og synes i hvert fall ikke den fortjener eneren den fikk av Dagbladet. Den var ganske så god (såsant slike filmer kan være gode), men jeg savnet kniven hans! Det med at Dagbladet ga den 1, synes jeg bare er tåpelig. Det fins mange flere filmer som er dårligere enn denne. Se på Uwe Boll filmene for.eks, eller Alone Home 4 om noen har sett den. Da er plutselig Rambo 4 en oscar vinner i forhold. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 2.59 drap per minutt: Det er totalt 236 «drap» i løpet av den 93 minutters lange filmen, noe som er et gjennomsnitt på 2.59 per minutt. Det kan sies å være en voldsom økning fra den første Rambo-filmen, der bare en mann mistet livet, melder Splash News. LA Times har laget en oversikt over de fire Rambo-filmene relatert til vold og drap, og har funnet en del finurligheter. I Rambo 2 og 3 foretrakk Rambo å være i bar overkropp mens han drepte. I Rambo to drepte har 12 mennesker med skjorta på og 46 med skjorta av. I den fjerde og nyeste filmen, derimot beholder han skjorta på hele filmen, men dreper til gjengjeld mer folk, nærmere bestemt 83 mennesker. Rambo 3 kom ut for 20 år siden og hadde 132 drap (45 uten skjorte), et gjennomsnitt på 1.3 per minutt. Rambo har altså doblet blodtørstigheten siden sist. Sylvester Stallone (61) har skrevet, regissert og spiller hovedrollen i den nye actionfilmen. Genial statistikk! Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Da har Rambo krypet seg opp til top 250. Noe som sier en hel del om top 250 på imdb.com. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det forteller hva medlemmene på IMDb mener er de beste filmene. Listen er stort sett ganske forståelig og bra den. Men Rambo har bare 4000 stemmer, får se hvor godt den holder seg når den har det tidobbelte. De fleste filmer begynner godt for så å falle i snitt på den siden. Utifra hvordan filmen er mottatt så har Sly gjort en veldig god jobb for å tilfredsstille målgruppen. Så spørs det hvordan resten av publikum tar den. Det blir nok trolig ikke like bra. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg tipper den detter ned rundt 7.0, sannsynligvis litt over. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Dette er den desidert beste actionfilmen jeg har sett på veldig lenge! Fy faen for en alvorlig grom film! Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Så Rambo igår .... Genial sier nå jeg Det var den første ordentlige actionfilmen på leeeenge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå