Gå til innhold

Ustabil trådløs tilkobling med D-Link DIR-655.

ChristR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har samma router selv..med firmware 1.03EU...har aldri vært borti en mer stabil trådløsforbindelse..hatt "endel" routere på test(Linksys,Jensen,Thomson,Draytek osv)har 3-7 PC-er koplet til trådløst...7 PC-er kabla...ikke et eneste brudd..kan være at noen har fått et "mandagsprodukt" fra D-Link...slikt skjer...hva med å bytte til en ny en??

hvilket operativsystem bruker du på de pcene?Hvis bruker et internt trådløst nettverkskort og windows sitt eget tilkoblingsprogram (windows zero) så vil jeg gjerne vite alt av innstillinger du har på routeren..

Fordi etter mine erfaringer, er denne routeren bare kompatibel med vista, og av og til xp når det brukes et eksternt program for å koble til routeren (altså ikke windows zero...)Det funker ikke å få til routeren med en xp maskin som bruker et internt trådløst nettverkskort og bruker "windows zero" for å koble til nettverket...det blir bare avbrytelser da..

Har sendt mail til dlink, bare fått et lite svar tilbake og venter på ny mail fra dem...håper dette problemet kan fikses straks...

NB...alle problemer det skrives om i denne tråden omhandler det trådløse nettverket på routeren...Ikke kablet nettverk...det funker fint...

Lenke til kommentar

Har DIR 655 selv og null problemer med tilkobling hverken til min Amilo M1425(XP home) eller N95`en (siste firmware).

Har installert Intel PROSet/wireless driver, men bruker windows til å administrere tilkoblingen.

Et annet moment er at jeg bruker ingen strømsparefunksjoner i XP, altså disker alltid på og aldri ventemodus osv.

Leieboeren melder imidlertid om at hun blir frakoblet ofte.... skal prøve å innstallere det

samme oppsettet på hennes maskin og se hvordan det går.

Alt i alt så langt er jeg svært fornøyd med DIR 655... ypperlig til gaming, lav ping på WOW

samtidig med heavy DL er bare konge! :cool:

edit: Aldri skrive sent på natten...trøøøøttzzzz

Endret av Qtecman
Lenke til kommentar
Har DIR 655 selv og null problemer med tilkobling hverken til min Amilo M1425(XP home) eller N95`en (siste firmware).

Har installert Intel PROSet/wireless driver, men bruker windows til å administrere tilkoblingen.

Et annet moment er at jeg bruker ingen strømsparefunksjoner i XP, altså disker alltid på og aldri ventemodus osv.

Leieboeren melder imidlertid om at hun blir frakoblet ofte.... skal prøve å innstallere det

samme oppsettet på hennes maskin og se hvordan det går.

Alt i alt så langt er jeg svært fornøyd med DIR 655... ypperlig til gaming, lav ping på WOW

samtidig med heavy DL er bare konge! :cool:

edit: Aldri skrive sent på natten...trøøøøttzzzz

ja, gi beskjed om det nye oppsetett på hennes pc virker, da er jeg veldig interessert i å få dine innstillinger på min...

er forresten veldi godt fornøyd med routeren, men d er bare på vista maskiner...

Lenke til kommentar

Melder meg på her. Ruteren virket utmerket i lange perioder, men jeg trodde faktisk at det var ustabilt strømnett hjemme som gjorde utslaget med at jeg datt ut i tide og utide (den gamle DLINK ruteren hadde en lei tendens til å resette seg noen ganger i døgnet, og det var derfor jeg byttet).

Men jeg har jo dønn stabil tilkobling via kabel på DIR 655 ruteren, noe som ikke var tilfelle på den gamle ruteren... Noen som har byttet inn sin og fått en erstatning som fungerer smertefritt? er det HW feil vi er utsatt for?

Lenke til kommentar

Tilsvarende problemer her og.

Ruteren fungerte fint noen uker så begynte det trådløse å gå opp og ned som en jojo før det låste seg. Det viste seg at også kablet kom og gikk hele tiden. Tatt en del fabrikk-resett nå og oppgradert til siste 1.11EU FW uten hell. Prøvd WPA2, WPA1 og WEP64 med samme resultat. Som eneste ruter mot bridgemodem og som NAT nr 2 og rutermodem. Deaktivert DHCP og koblet rutermodem på LANport for å teste som aksesspunkt.

Samme problemet på to laptopper med trådløst og kabel, og en stasjonær med kun kabel. Laptoppene med XP og stasjonær med Linux.

Koblet tilbake gamle slitene telenor Planet aksesspunktet og alt er perfekt. D-Link skal returneres.

Virker som HW feil da den virket bra de første ukene. Den virker gjerne bra en halv time til none timer etter en HW resett før den blir ustabil. Kan være en seriøs SW-feil men da burde de ha oppdaget det.

Endret av tyrap
Lenke til kommentar

Da melder jeg på gjengen med problemer,

I de første ukene fungerte den helt fint, men nå i det siste faller trådløs av hele tiden.

Av trådløse enheter har jeg; Laptop med Vista, Nintendo DS, og Nintendo Wii. (alle enhetene med b/g).

Av kablet har har jeg en stasjonær PC og en IP telefon. Selv disse kan lide MASSE, da routeren bare skrur av alle lysene, og nettverket blir koblet av (i 1 sekund, hver 20 pluss minus 10 sekunder).

Og jeg bruker den nyeste EU firmwaren.

Har en motorolla modem fra Get, og tror ikke problemet ligger der.

Lenke til kommentar
Da melder jeg på gjengen med problemer,

I de første ukene fungerte den helt fint, men nå i det siste faller trådløs av hele tiden.

Av trådløse enheter har jeg; Laptop med Vista, Nintendo DS, og Nintendo Wii. (alle enhetene med b/g).

Av kablet har har jeg en stasjonær PC og en IP telefon. Selv disse kan lide MASSE, da routeren bare skrur av alle lysene, og nettverket blir koblet av (i 1 sekund, hver 20 pluss minus 10 sekunder).

Og jeg bruker den nyeste EU firmwaren.

Har en motorolla modem fra Get, og tror ikke problemet ligger der.

Jeg også hadde problem med dette i starten, jeg også har vista...Men etter at jeg oppdaterte nettverkskort driverne så fungerer vista maskinene 100% med denne routeren..Altså 100% stabil forbindelse hele tiden...prøv derfor å oppdatere driverne dine.

Problemet hos meg ligger i xp-maskinene...har ennå ikke funnet ut hva som er galt med dem....

Lenke til kommentar
...prøv derfor å oppdatere driverne dine.

Ikke alltid lett å oppdatere drivere til Nintendo og slikt. Da dette er et problem på mer en et kort og en driver, så er ganske tydelig noe galt med ruteren.

Jeg sier ikke at det ikke kan hjelpe å oppdatere drivere. Jeg kan ikke oppdatere mine da det er en jobbPC.

Mvh

Stian

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på med samma problem som dere. Detter ut av det trålse nettet med ca 3 min mellomrom. Kobler seg opp automatisk etterpå. Jeg har en D-link DIR-615. En leieboer får PC-en sin til å virke, men jeg får ikke min. (begge har laptop, windows xp pro, og bruker windows sitt tilkoblingsprogram.) Nettverskortet mitt er inter pro/wirelwess 3945ABG. Har oppdatert driveren til nettverkskortet...

Lenke til kommentar

Jeg har drevet litt mail utveklsing med dlink support...har bare fått et par korte svar...her er noe av d de har svart til meg:

"1.Kjære Dlink Kunde

Har du prøvd å kjøre dine nettverkskort egne programvarer for tråløs nettverk?

Mvh Dlink Support

2.Kjære Dlink Kunde

på din lapptopp så har den innebygget et kort ja men hvis det er intel kort

så finnes det et eget program du må kjøre for og få dette stanbilt.

Mvh Dlink Support

3.Kjære Dlink Kunde

Har du prøvd å kjøre dine nettverkskort egne programvarer for tråløs

nettverk?

Mvh Dlink Support

4.Kjære Dlink Kunde

det er ditt intel program som skal finne ditt nettverk og være tilkobblet du skal ikke bruke windows sitt eget program.

Mvh Dlink Support"

Relativt korte svar altså...

Dlink mener at vi altså må bruke intel sine program for å koble til nettverket og for å få en stabil forbindelse i xp...Står ingenting om dette i brukermanualen...

Kan noen si meg om alle har et intel program som kan gjøre dette?For jeg kan ikke finne dette programmet....

Lenke til kommentar
Dlink mener at vi altså må bruke intel sine program for å koble til nettverket og for å få en stabil forbindelse i xp...Står ingenting om dette i brukermanualen...

Kan noen si meg om alle har et intel program som kan gjøre dette?For jeg kan ikke finne dette programmet....

Jeg lasta det bare ned fra intel sine sider

http://downloadcenter.intel.com/default.as...upport_Download

velger wireless i venstre kolonne og følger skrittene. (Last ned den med software. Ikke driver eller utilities)

Lenke til kommentar

Synes det er en veldig enkel løsning fra D-link å bruke Intel sitt program for dette. Det skal finnes på Intel sine sider. Dette er derimot ikke alltid like lett når man har en jobbPC med restriksjoner på hva man kan installere. Ufint å selge en ruter som ikke fungerer mot standard programvare når andre merker gjør det.

Satse på at det er en workaround til de får løst det med en firmware. Det forklarer fortsatt ikke hvorfor jeg får problemer på kabeltilkobling også.

Mitt serienummer F38B2780020xx, ikke rett etter S/N din erikbon.

Endret av tyrap
Lenke til kommentar

Det er isåfall feil det D-link sier at man må bruke Intels program på Intel-kort.

Jeg har D-link PCMIA kort, og bruker D-Links program.. Fortsatt ustabilt.

Da er min router på vei tilbake til Komplett. For ordens skyld har min router serienummer F38B279000214. Har de andre 3-minutt-routerne serienummer som ligger i dette området?

F38B27800**** her. Min modell er vel tidliger enn din tenker jeg.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Det er isåfall feil det D-link sier at man må bruke Intels program på Intel-kort.

Jeg har D-link PCMIA kort, og bruker D-Links program.. Fortsatt ustabilt.

Da er min router på vei tilbake til Komplett. For ordens skyld har min router serienummer F38B279000214. Har de andre 3-minutt-routerne serienummer som ligger i dette området?

F38B27800**** her. Min modell er vel tidliger enn din tenker jeg.

Send mail til dem...jo mere folk som sender mail og "klager"\beskriver problemet jo fortere kommer det enten firmware oppdatering eller en annen løsning på problemet...jeg har sendt mail og fått 3 svar allerede...(se tidligere innlegg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...