Inaktiv bruker 7 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei. Jeg er en gutt på 14 år som drømmer om å bli en spilldesigner. jeg går i 9ende og har begynt å tenke på hvilken linje jeg burde gå på videregåene. Leste at jeg trenger studiekompetanse for å komme inn på en høyskole hvor de hadde spilldesign.. Noen som har forlag til linjer jeg burde/må gå for å få en jobb innen spilldesign? Hadde forestilt meg en jobb som en som lager spillverdenen,NPC, items osv. Kanskje en jobb i Funcom sov. Håper noen kan hjelpe meg. Takk Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Jeg vil tro at den linjen som er mest relevant for deg er Media og kommunikasjon. Jeg går selv første året på MK men på min skole så er det ikke planlagt noe innenfor spilldesign. Men vil tro at viss du havner i en klasse som det er stor interesse for spilldesign så kan nok undervisningen tilpasses til en viss grad(så sant læreren du har,kan noe om det). Går du alle tre årene på MK så får du generell studiekompetanse. Endret 3. desember 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Vil tro at du ikke trenger noe annet enn generell studiekompetanse og et godt karaktersnitt. Vil anbefale å få med deg så mye matematikk og fysikk som mulig i alle fall, hvis du vil bli programmerer. Hvis du bare vil "tegne", kan du nok velge media og kommunikasjon med allmennfaglig påbygging for å få generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 7 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Tenkte denne høyskolen: http://www.nith.no/meny/studier/bachelorst...ogi/spilldesign Der er det jo 30%programmering, 50% design og 20%kommunikasjon. SÅ jeg får generell studiekompetanse av MK linjen? Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Tror du må ta allmennfaglig påbygging i tillegg. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Nei, det må du ikke. Du får studiekompetanse etter fullført treåring MK. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Programmering og spilldesign krever litt realfag slik at man kan gjenskape virkeligheten i en viss grad, og ha et forståelsesgrunnlag for logikk, algoritmer, osv, relevant i programmering og spillutvikling. Fysikk og matte er dermed absolutt og anbefale om man vil jobbe med spillutvikling, og da er vanlig allmennefag med fag tilsvarende de gamle 3MX og 2FY-fagene (matte og fysikk) nok det aller beste. PS. denne og denne tråden burde være av interesse. Endret 4. desember 2007 av Skagen Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 7 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Takk for svar folkens! Bare skriv mer hvis det er noe mer dere vet. -takk Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Mulig tegning, form og farge kan være noe om du kun vil fokusere på det grafiske i forskjellige spill. Det viktigste er ihvertfall studiekompetanse Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 7 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Får man studiekompetanse i alle linjene bare man går alle 3 årene? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 7 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Er det 3d Studio max de bruker for å lage animasjonene i spill? Burde jeg begynne å lære meg dette allerede nå? Takker for svar Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Får man studiekompetanse i alle linjene bare man går alle 3 årene? Nei, bare enkelte linjer. Formgivingsfag med almennfag (eller noe sånt) og Medier og kommunikasjon (i den nye reformen), blant annet. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Er det 3d Studio max de bruker for å lage animasjonene i spill? Burde jeg begynne å lære meg dette allerede nå? Takker for svar Ja, så absolutt. Du blir neppe god i noe om du ikke interesserer deg for det, annet enn i løpet av et tre-årig studie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå