r0zie Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Har en halvgammal pc her jeg har installert linux på, ubuntu førebels, men han hende det blir noe annet om jeg får fingrene på det.. Jeg har planer om å bruke den til enkle småting og leke meg litt, men siden jeg ikke har skjerm og tastatur og mus til den, så lurer jeg på om det går an å installere et remote desktop program, VNC eller hva det heter, som vil funke fra min windows pc til å styre linux pcen? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 fant det ut på egenhånd gitt.. Lenke til kommentar
nree Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hadde vært fint om du postet løsningen slik at andre som har samme problemet kan få nytte av informasjonen. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 var ikke så veldig innviklet.. jeg lastet ned tightvnc på windows pcen og så aktiverte jeg remote desktop på den andre pcen, så var det bare å kople til har to andre ting jeg trenger hjelp til, viss noen som kikker innom vet; trenger å endre oppløsningen til 1024x768, den er nå tilkoplet en midlertidig flatskjerm som har mye høyere oppløsning.. hvor bytter jeg oppløsning???? trenger å ha automatisk pålogging sånn at den skrur seg på igjen om det er strømbrudd.. den stopper på innloggingen.. det er ubuntu på den btw.. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 den oppløsningen du får på VNC er den samme så er stilt inn i OS-et. Det vil si vil du ha mindre bilde så stiller du Desktop oppløsningen i ubuntu. Jeg liker å ha 1024 x 768. Da er det stort nok for behagelig arbeid og lite nok til å passe i min skjermbilde på windows maskinen som er 1280 x 1024. andre problemet: Merk av "register as system service" eller "start med maskinen" eller ett eller annet sånn. Se i innstilingene ett sted. Hvis du ikke finner det se på websidene til VNC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå