zeltex Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei For et års tid siden hadde jeg apace2 server kjørende på serveren min, men når jeg skulle instalere cups og få dette til å fungere samtidig forsvant den vanlige webservermuligheten. Regner med at det er noe feil, men har nå klart å få det opp sånn nogen lunde igjen tror jeg. Den kjører på port 8080 og når jeg går inn på http://per:8080 får jeg meldingen Not Found The requested URL / was not found on this server. Apache/2.0.55 (Ubuntu) PHP/5.1.6 Server at per Port 8080 Slik jeg forstår dette så kjører jo apache, og kan ta imot innsignal, men den har ingenting å vise, da dette tydligvis mangler i apache2.conf. Jeg trodde den automatisk leste fra /var/www/apache2-default/, men det gjør den tydligvis ikke. Den leter jo etter /, men hvordan kan jeg fikse det? Kjører en helt default apache2.conf Lenke til kommentar
comicz Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hva gir grep DocumentRoot /etc/apache2/sites-enabled/000-default ? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 root@per:/etc/apache2# grep DocumentRoot /etc/apache2/sites-enabled/000-default grep: /etc/apache2/sites-enabled/000-default: No such file or directory :| Må den opprettes, evnt ha viktig info inneholdt? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hva gir ls /etc/apache2/sites-{available, enabled}/ og grep DocumentRoot /etc/apache2/sites-{available, enabled}/* ? ...men om du bare vil ha en defaultinstall igjen kan du jo gjøre apt-get install --reinstall --purge apache2 eller noe slikt. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Nei, ser ikke lyst ut. Har allerede prøvd --reinstall og --purge uten at det hjalp, og de to andre linjene viser root@per:/etc/apache2# ls /etc/apache2/sites-{available, enabled}/ ls: /etc/apache2/sites-{available,: No such file or directory ls: enabled}/: No such file or directory root@per:/etc/apache2# grep DocumentRoot /etc/apache2/sites-{available, enabled}/* grep: /etc/apache2/sites-{available,: No such file or directory grep: enabled}/*: No such file or directory Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå