Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

konfigurerte ein dlink ruter, eg har ikkje internett

Anbefalte innlegg

eg ga eit nytt namn til ruteren og passord, med det vart nåke tull på mi maskin. (so eg resette ruteren fysisk)den har ein USB dongel frå 3com med eigen software på CD. den bærbare i huset klara seg fint. den kjeme seg på internett.

problemet er at eg ikkje får opp liste over tilgjengelege nettverk. ditta ikonet for trådlaust nettverk er borte. på system i kontrollpanell, so ser eg på mitt nettverkort, der er eit gult utropsteikn på.....?

innstalerte driveren på nytt mot windows sin vilje no får eg ikkje opp windows sin nettverkliste over aktuelle nettverk eller 3com sin.

hjelp meg, man er desperat uten internett som 18 åring

skrivefeiler og kansje feilposting pga dårlig tid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres jo ut som om at problemet ligger i driver / eller windows registry.

Det første jeg ville prøvd var å prøve windows systemgjenoppretting og rulle den tilbake til før maskinen ble defekt.

Funker ikke det så kan du prøve å rydde opp i registeret med crapcleaner e.l.

Siste utvei er å legge inn windows på nytt :(

EDIT: Tipper Stigma har rett denne gangen!

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Har ikke tid til full forklaring, men her er mitt best educated guess:

Etter resetten har ruteren din disablet "broacast SSD" eller tilsvarende sli kat den nå er "cloaket" intill du slår det på igjen. Mange rutere har aav en eller annen grunn dette som standard setting, men sidne du ikke nevner din modell er det vanskelig å si om det gjelder din ruter.

Du har sikkert klart å disable din USB-dongle nettverkkort, da vil den blandt annet kunne komme opp med utroptegn på. om du trykker deg inn for detaljer på enhetsbehandling vil du kunne se hva som er grunnen til utropstegnet ihvertfall, i stedet for å gjette.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...