Gå til innhold

Kjøpe PS3 kun for GT5?

Hansiii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det beste på hele ps3'n min er å kjøre drift på GT HD med G25. Skru av alle "hjelpemidler" og skli rundt banen med Skylinen. Jeg blir ikke lei. Kjøpte PS3 for GTA4 og GT5, men spiller WRC Evolved. Når de spilla kommer ut så koster Ps3'n mindre en halvparten av hva jeg betalte, men det driter jeg i.

Ps. Gran Turismo HD er gratis. En bane, 10 biler, tidsløp, drift(NM i breisladd).

Ja jeg har ps3 og G25 og det er helt overlegent. Jeg tror jeg ligger på 6. plass med skylinen på drift ennå på nettet. bare å sjekke. EVOVITME heter er onlineidn min. Er det noen som har laga nm eller? Jeg er klar som faen!

Hva er rekorden din da? Jeg har klart 13178 på driftinga, og jeg var på 2.plass en god stund. De blir vel resatt annenhver uke tror jeg.

Nei det var 12800 ca, så nå at de resetter det ja:( Skal vel klare litt mer hvis det blir noe konkurranse :) men er det noe norsk forum som man legger ut tider og poeng osv el? Gt4, gt-hd og prologue.

Lenke til kommentar

GT Simulator... LOL! Den dagen jeg kan sette meg inn i en bil, kolidere med en vegg i 200 km i timen og kjøre videre som ingenting har skjedd er den dagen jeg vill kalle GT simulator.. Eller kanskje jeg skal si den dagen jeg kan bruke andre biler i svinger for å kjøre videre uten en ripe er GT en simulator.

Å kalle GT sim er som å pisse i motvind.

Lenke til kommentar

Makan til kverulering.. :lol:

Vi hadde brosimulatorer for skip i slutten av åttitallet. Andre skip var et blipp på en radarskjerm. Var det en simulator? JA. En simulator er et forsøk på å simulerte virkeligheten eller deler av virkeligheten. Det er ingen definerte standarder andre enn virkeligheten.

GT HD er en simulator, det samma er Forza 1 eller Super Mario Kart for den saks skyld. Forskjellen er at noen spill simulerer virkeligheten bedre enn andre. :thumbup:

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
GT Simulator... LOL! Den dagen jeg kan sette meg inn i en bil, kolidere med en vegg i 200 km i timen og kjøre videre som ingenting har skjedd er den dagen jeg vill kalle GT simulator.. Eller kanskje jeg skal si den dagen jeg kan bruke andre biler i svinger for å kjøre videre uten en ripe er GT en simulator.

Å kalle GT sim er som å pisse i motvind.

nå var du smart?

hvilke andre spill kan måle seg med realismen til gt så lenge man holder seg på veien? Når jeg kjører gt så er det for å sette bedre og bedre rundetider på feks Nurburgring. Hvis jeg kjører ut har jeg feila uansett, da er det samme for meg om bilen eksploderer eller om jeg må trykke restart. Mener du nfs prostreet er simulator fordi bilene blir ødelagt selv om de oppfører seg som tog på banen? Eneste spill som er i nærheten er Forza 2 men xbox har skyti seg selv i foten og ikke laget et ratt som er brukelig, og uten ratt er det hvertfall langt unna simulator.

Lenke til kommentar
hvilke andre spill kan måle seg med realismen til gt så lenge man holder seg på veien?

Eneste spill som er i nærheten er Forza 2 men xbox har skyti seg selv i foten og ikke laget et ratt som er brukelig, og uten ratt er det hvertfall langt unna simulator.

Mange andre spill ikke bare kan måle seg med GT, men er bedre enn GT. For å holde oss til konsoll kan nevner jeg RBR. Mer realistisk, både på og av veien :)

Dessuten, At forza 2 ikke skulle være en sim er jo galskap ;) Leste du ikke hva fhj skrev?

GT HD er en simulator, det samma er Forza 1 eller Super Mario Kart for den saks skyld.

Riktignok ikke ofte man ser den mannen sammenligne GT med mariokart :p

Endret av freke
Lenke til kommentar

Ingen av spillene som blir nevnt er simulatorer i ordets rette forstand. Men i spillverdenen er det vanlig å dele grovt inn mellom arcade og sim. Forza 2 og GT er begge klart innenfor sim-sjangeren, mens Mario Kart er langt innenfor arcade. Det burde ikke være så veldig vanskelig verken å forstå eller å se selv.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Ingen av spillene som blir nevnt er simulatorer i ordets rette forstand. Men i spillverdenen er det vanlig å dele grovt inn mellom arcade og sim. Forza 2 og GT er begge klart innenfor sim-sjangeren, mens Mario Kart er langt innenfor arcade. Det burde ikke være så veldig vanskelig verken å forstå eller se selv.

Hehe si det til freke du ;)

Det er mange sim kjøre spill i forskjellige sjangre både på konsoll og på pc. Felles for de alle er at de ikke er 100 % realistiske og alle har sine feil. Men jeg står håndfast på at kjørefølelsen og det rundt er meget bra laget på GT spillene, og det er grunnen til at spillet er blitt så populær.

Lenke til kommentar
Den dagen jeg kan tippe rundt i 200 km/t for så å gå kast i kast nedover dalen for så å lande på alle 4 hjulene med bare knuste vinduer, bungler og riper i lakken, så kaller jeg RBR for en simulator. Link

Så du er altså enig i at GT ikke er en sim. Siden GT har null skade. Vi gjør fremskritt her.

Lenke til kommentar

De som ikke kan kjøre er tydeligvis opptatt av hva som skjer når de besøker autovernet enn hva spillet tilbyr.

Er RBR rally en bedre banesimulator enn GT?? hahaha

RBR var bra i sin tid og var realistisk til en viss grad, men å være mer simulator enn GT på baneløp.

Forza er nærmere, men mangel på fornuftige kameravinkler hindrer det i å bli veldig realistisk det også dessverre.

(ingen spill er realistiske, men de gjør en god eller dårlig jobb i å føles slik når man spiller)

Lenke til kommentar
Ingen av spillene som blir nevnt er simulatorer i ordets rette forstand. Men i spillverdenen er det vanlig å dele grovt inn mellom arcade og sim. Forza 2 og GT er begge klart innenfor sim-sjangeren, mens Mario Kart er langt innenfor arcade. Det burde ikke være så veldig vanskelig verken å forstå eller se selv.

Og hvem er det som setter standarden for det? ISSSCR - International Subjective Standards for Console Racers? :)

Jada, det har dannet seg en slags oppfatning for at det ene spillet er sim mens andre er arcade. Det ene hvor man etterstreber gjenskapelse av virkeligheten mens man ikke tar så mye hensyn til det i den andre kategorien. Det blir uansett tøvete å diskutere side opp og ned mangler på en simulator som skulle gjøre at den ikke oppfyller ett sett med personlige kriterier.

Jeg setter det bare det hele på spissen. :D

Lenke til kommentar
De som ikke kan kjøre er tydeligvis opptatt av hva som skjer når de besøker autovernet enn hva spillet tilbyr.

Sett noen gode tider i RBR, så kan vi snakke om hvem som kan kjøre ;) For vanskelig for deg?

Er RBR rally en bedre banesimulator enn GT??

Det korte svaret er: ja.

Lenke til kommentar

Personelig synes jeg GT4 er et av de beste bilspillene tett etterfulgt av Forza 2. Men skal jeg ha en skikkelig rally simulator fyrer jeg opp Richard Burns rally, som gruser rally delen i etvært Rally spill jeg har prøvd. Synd at det var så innmari få biler i det spillet.

Men GT4, ingen over ingen ved siden av synes jeg. Er bare Forza 2 som har kommet tett i nakken på det punktet og det er bare den rene skjære GT følelsen (jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive den) som holder Forza 2 et lite hakk bak GT 4.

Og når alt klaffer så perfekt som det gjør i GT4 så bryr deg meg nederst på ryggen at du kan kjøre i en betongvegg uten at noe nevneverdig skjer. Men må jo innrømme at det er rimelig morsomt når du kjører i autovernet på Forza 2 og ser bildeler sprette hist og her og skjermen henger på halv 8.

Så jeg har nå allerede notert i budsjette en PS3, for jeg er GT4 fanboy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...