Pipboy Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Har kjøpt inn noe nytt utstyr og har tenkt å kjøle systemet ved hjelp av vann. Har aldri benyttet meg av vannkjøling før og håper dere kan jeg hjelpe meg; Har hovedsakelig tenkt å kjøpe CPU og GPU. Dette er kabinettet som skal brukes. CPU er Intel Core 2 Quad Q6600 GPU er XFX GeForce 8800GT 670M 512MB Dette er hva jeg satt opp: Vanntank Pumpe Radiator GPU-blokk CPU-blokk 8xSlanger 2xY-kobling 1xSlangenippel for Eheim 4xSlangenippel 2xSlangenippel 2xVifter 1xVibrasjonisolerende fester Er det noe mer jeg trenger? Noe jeg burde bytte? Kan dette gjøres billigere? Er det vanlig å bruke kjølepasta mellom cpu og vannblokk? Endret 3. desember 2007 av Spilloman Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Du kan med fordel bytte ut radiatoren, pga at designet med runde rør suger [sensurert]. En Black Ice eller en Mist Extreme vil antagelig slå den der ned i støvlene, og Misten er til og med noen kroner billigere. Ellers, hvis du skal bruke de y-koblingene til det jeg tror du skal (kjører CPU og GPU i parallell?) så kan du spare de kronene og kjøre alt i serie med CPUen først. Mindre pes og det utgjør ikke noen merkbar forskjell. Bortsett fra det ser oppsettet ganske greit ut, men du trenger kjølepasta hvis du ikke vil risikere svidd prosessor... Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Du sier at designet med runder rør suger. Har du noen tester du kan refere til, eller bygger dette på egne erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå