noringen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Jeg bygde en pc i dag,satt sammen komponentene og alt så helt fint ut,men får ikke signal til skjermen fra pc-en. Maskinen går og alle viftene fungerer,men ser ikke ut som den får kontakt med skjermen min Noen som kan hjelpe meg til å finne ut hva som er feilen? (MSI P6N SLI Platinium hovedkort,gf8800gt,pc6400 2gig,duo core E6850) Endret 3. desember 2007 av noringen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Test med en og en minnebrikke, og kun et minimum av hardware for å starte opp. Fungerer ikke det, må du låne et skjermkort og teste med det, sjekk også at det ikke er selve skjermen det er noe feil med (analog, DVI må velges manuelt på noen skjermer). Sjekk også at BIOS versjonen som er på HK nå støtter CPUen din. Lenke til kommentar
Fakeor Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Kan fort skje at du ikke har festet skjermkortet 100%. Ellers så kan det være minnebrikk problem. Hvis den gir ifra seg noen pip, prøv å resett BIOS'n hvis du har brukt PC-en/hovedkortet tidligere ved å bytte om på jumperen(manual). Lenke til kommentar
noringen Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Ganske flaut å måtte inrømme dette, men jeg glemte altså å plugge inn p4 kontakten te hovedkortet Var vell så ivrig til å prøve maskinen at æ overså det :!: Takker for raske svar da Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det er fortgjort når man er litt overivrig :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå