robert166 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Hei. lurer på om denne vannkjølingen ->http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318419 Er noe å anbefale? eg har aldri prøvd vannkjøling før men har lyst å prøve dette.Er dette noke for meg da? som er "nybegynner" med vannkjøling. Takk Robert166 Endret 3. desember 2007 av robert166 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Helt kurrant vannkjøling. Men man får det man betaler for. Hadde heller lagt i litt mer penger om du først skal ha vannkjøling. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Helt kurrant vannkjøling. Men man får det man betaler for. Hadde heller lagt i litt mer penger om du først skal ha vannkjøling. kunne du satt opp ett oppsett til mg`? Det eg trenger? Helst rundt 1500 kr. Har ikkje peiling på vannkjøling. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...amp;mcat=14s383 er denne noe å anbefale da? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...amp;mcat=14s383 er denne noe å anbefale da? Absolutt en god passiv vannkjøling det der. Les omtaler på den, så finner du det nok fort ut. Er det socket 754 du skal kjøle??? Eller så er dette settet et godt alternativ til en rimelig penge. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...amp;mcat=14s383 er denne noe å anbefale da? Et bra passivt sett, men er enig med -Shark-, ville heller gå for Mist settet. Det har større kjølekapasitet, for en lavere pris. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...amp;mcat=14s383 er denne noe å anbefale da? Absolutt en god passiv vannkjøling det der. Les omtaler på den, så finner du det nok fort ut. Er det socket 754 du skal kjøle??? Eller så er dette settet et godt alternativ til en rimelig penge. Det er intel 775 sockeett eg skal kjøle. Men leste at det gikk på den og Endret 5. desember 2007 av robert166 Lenke til kommentar
ICE76 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg er ikke i tvil. Startet selv med det første settet til TT og blei fullstendig hekta. Siden den gang har jeg oppgradert med ny pumpe (kjører nå med nr. 4) nye slanger og utvidet med ekstra tank etc. Om du starter med ett TT sett har du alt du trenger, trygge koblinger og likhet på alle komponenter. Noe som gir deg tryggheten du trenger første gang. Siden vil dilla gripe deg (etter tryggheten) og du vil selv se hva du har lyst til å utvide / erstatte med. Når den tid kommer vil du selv ha forståelse for + & - Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg er ikke i tvil.Startet selv med det første settet til TT og blei fullstendig hekta. Siden den gang har jeg oppgradert med ny pumpe (kjører nå med nr. 4) nye slanger og utvidet med ekstra tank etc. Om du starter med ett TT sett har du alt du trenger, trygge koblinger og likhet på alle komponenter. Noe som gir deg tryggheten du trenger første gang. Siden vil dilla gripe deg (etter tryggheten) og du vil selv se hva du har lyst til å utvide / erstatte med. Når den tid kommer vil du selv ha forståelse for + & - Tja, trygge koblinger, hva legger du i det? TT settet kan lekke det også. Men om det gjøres ordentlig og skikkelig er sannsynligheten liten. Lenke til kommentar
ICE76 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jo. Som "Shark" sier: også dette kan lekke, men jeg mener det her er god beskrivelse av hvordan det skal gjøres og det gjentas på alle koblingene settet gjennom. Øvelse gjør mester og trygghet. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 TT= thermaletake? Lenke til kommentar
ICE76 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 TT= thermaletake? YES Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg syns i alle fall du skal gå for Mist settet. Min personlige mening. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Både ICE76 og -Shark- har rett. TTs sett er enkle å sette opp, men jeg tror nok MIST-settet har en noe bedre ytelse. Du får dog mye for pengene med TT. Det som er problemet med TT er egentlig en svært dårlig løsning på radiatorer, som gjør dem svært ineffektive i forhold til størrelsen. I tillegg er lamellkonstruksjonen så tett at man trenger en kraftig vifte og støyen blir mer å svelge enn det smaker. Dette har jeg fra egne erfaringer. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Har selv hat både MIST og Thermaltake. Vil egentlig ikke anbefale noen av dem. Men hvis jeg skal anbefale noe så må det være MIST. Mye bedre vifter(tenker da på støy ikke air flow) Bedre slanger, punpe og radiator. MEN! Vil ikke ha kjøpt en blokk med plexi topp.. Disse har lett for å sprekke da man strammer de litt for hardt til på niplene. Og når man ikke tør å stramme for godt nok til i fare for at den skal sprekke så lekker det i koblingen nipel-blokk. Slik at jeg vil anbefale deg å kjøpe en blokk med metal topp. Også en stor pluss for et MIST sett er at det er mye letter å bygge ut enn thermaltake siden thermaltake bruker sine egne dimmensjoner på slanger. Bare for å begrunne litt hvorfor jeg ikke vil anbefale thearmaltake. Radiator kvaliteten kan ikke beskrives. Vil ikke anbefale den til noe. Måtte selv gjenge opp slik at jeg fikks skrudd niplene på plass. Og når jeg fikk gjort det måtte jeg kjøre plumbo gjennom for få opp skiten som satt fast i den fra produksjon. Blokken måtte jeg strame ekstra til på skrunene som holdt topp på blokken og bunn på blokken for å stoppe lekasje. Dog sprakk den i plexien. Pumpen sluttet å funke en gang. Fikk ny på garanti da. Slapp tilogmed å sende tilbake den gamle. Det sir hvertfall meg at de var klar over at det var et dårlig parti eller generel produskjon. Slangene faktisk helt greie. Men dog litt små dimmensjon eller litt stor dimmensjon. Hos meg hadde jeg to valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå