Gå til innhold

Så mange spill, så få jeg har råd til. *sukk* Men hvilket skal jeg satse på?

Anbefalte innlegg

For å få det unnagjort, jeg har Wii, XBoks360 og en ganske ny PC som burde klare Crysis uten noe problem. Jeg liker rollespill, bra RTS-spill med en variasjon utenom det vanlige "bygg base, knus fienden, gjenta til du går lei". I tillegg liker jeg racing spill, slossespill om de er bra laget og spillbare (hated DoA4, elsket Soul Calibur 3 og Mortal Kombat serien), og stort sett alt annet av kvalitet. Jeg går fort lei av de fleste FPS spill, da de blir for like hverandre. Gi oss biler i Doom 1, så har man en tidlig versjon av Half-Life 2. Gi oss superkrefter i Doom 1, så har man Crysis. *gjesp*

Så, jeg har råd til ett eller to spill og aner ikke hva jeg skal bruke penger på. Noen anbefalinger? Xboksen var til reparasjon i nesten tre måneder for en stund siden, og jeg stoler ikke helt på den ennå. Dette gjør at spill til den blir nedprioritert, med unntak av klassikere som Mass Effect. Jeg har Hellgate: London og Super Paper Mario, men de er de eneste nye spillene jeg har.

Om jeg skulle skrive en litste over spill jeg vurderer blir den noe sånt som (i tilfeldig rekkefølge):

Unreal Tournament III

SimCity Societies

Two Worlds

Super Mario Galaxy

Metroid Prime 3

Tomb Raider Anniversary på Xboksen (har det på PC, men har dessverre også Vista...)

Forza 2

PGR4

Virtua Fighter 5

Age Of Empires 3 med begge ekspansjonene (elsket AoE3, men platen bråker så mye at jeg ikke våget spille det noe særlig da jeg har opplevd en plate eksplodere før og ødelegge cd-rom'en)

Supreme Commander: Forged Alliance (har det første)

World in Conflict

Om dere skulle anbefale et eller to av disse, hvilke bør jeg satse på? Alle er geniale, men det var den økonomien... :(

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Super Mario Galaxy bør du jo sjekke ut, et trygt kjøp, skal være mer likt Mario 64 etter hva jeg har hørt. :) Det eneste Wii-spillet jeg har lyst på.

Ikke kjøp Two Worlds til 360, det hakker jævlig mye. PGR 4 og Forza 2 er gode spill begge to, men faren for å bli lei etter et par uker er nok der (spiller FM2 enda jeg da :p ). Vet ikke mye om PC-spill, så kan ikke uttale meg noe om det.

Lenke til kommentar

Jeg elsket Elder Scrolls: Arena og Morrowind (har ikke prøvd Daggerfall bortsett fra demoen), men likte ikke Oblivion noe særlig. Det ble for mye fokus på en stor, åpen verden der man kan gjøre stort sett hva man ville, med det resultatet at man ikke gidder gjøre noe særlig fordi alt ser helt likt ut uansett. Har man vært i et Fortress har man liksom vært i alle. Rommene er forskjellige, men grafisk er de identiske. Likte Gothic 3, men det hakket noe sinnsykt. Vurderer seriøst Two Worlds til PC, spesielt siden de første bugsene nok blir fjernet i en patch eller to. Dårlig grafikk? Tja, jeg elsker jo Super Paper Mario og Castlevania: Symphony Of The Night, så den grafikk-kritikken er ikke så veldig aktuell for meg. ;)

Foreløpig ligger det ann til Galaxy, Two World PC, Forza 2 og Unreal Tournament III. (så reklamen på tv i går, og det ser helt sinnsykt ut. Må ha det. Bare må ha det!) :D

Da var listen redusert til fire. *sukk* Fem om man tar med Guitar Hero 3, men det kjøper jeg til PC straks det kommer uansett. Racing eller plattform? Skyte alt som rører seg eller utforske en diger verden på egen hånd? Selge xboksen og kjøpe alle? Hadde det ikke vært for Forza 2. Hmpf. Flere tips mottas gjerne.

Lenke til kommentar

Galaxies er utrolig artig, så det bør du absolutt få med deg. Har blitt skuffet av en del av de mer opphypede spillene i det siste, men SMG er rett og slett bare kanongøy.

Two worlds ville jeg sjekket ut demoen til. På 360 var det en hakkete og fæl affære, og voiceactingen var det mest pinlige jeg noensinne har hørt (og jeg har spilt spill i 20 år).

Lenke til kommentar

Dårlig voice acting? Da har du ikke hørt Maria i Elder Scrolls: Red Guard... :D :D :D Har ennå mareritt av den fryktelige "What... can I...do...for...you?" The horror! The pain! :D Og likevel klarte jeg å gå gjennom hele spillet. To ganger. ;)

Skal sjekke demoen, men for øyeblikket heller det mot SMG. Det kan umulig være så bra som de sier, men kan likevel bli svært bra. Har egentlig ikke tvilt på det, selv Sunshine var jo kult en stund.

Lenke til kommentar

For å få 1 spill unna, Super Mario Galaxy. Om du har Wii og har penger til et spill er det ingen tvil. Det er det mest geniale spillet i år og er så lik gode gamle Super Mario 64 som det lar seg gjøre. Et meget genialt valg.

Når det kommer til det andre spillet blir det litt vanskeligere. Metroid Prime 3 synes jeg er meget bra spill, men ser du kanskje har lyst på et racing spill så da kan jeg anbefale Forza Motorsports 2. Det er et meget godt racing spill som og er passelig dyp. Det er nesten som du kan justere vekta på føreren av bilen. Synes å være en tweak option for det mest i dette spillet.

Så der har du mine 2 cent i diskusjonen.

Lenke til kommentar

Synes dem fleste spillene som er middelmådige er dem som finnes til pc synes jeg da "Crysis" bare god grafikk og ingen innhold

Sitter med selv Halo 3, HL2, Bioshock, Mass Effect, gears of war, ratchet and clank, Galaxy,

Men viss jeg skal anbefale deg ett spill så er det Galaxy uten tvil :D

Beste spillet til nå, slår alt annet som er til pc, 360, PS3 og dem andre Wii spillene :D

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Da blir det første spillet Galaxy. Mario har aldri skuffa meg noe særlig før, så han skuffer nok ikke denne gangen heller. Men hva med det andre? Har Hellgate: London, så jeg er ikke så altfor interessert i andre spill der man bare løper rundt og skyter ting. Racerspill er meget interessante, med bør jeg få Forza2, PGR4, Flatout 3 eller Need For Speed Pro Street? Jeg vet Flatout er ganske mye arcade og lite realisme, men det gjør meg ingenting. Bare det går fort nok blir det nok morro likevel. :D

Virtua Fighter 5 frister jo også svært mye, skjønt det er jo på xboksen, så det får vente en stund.

Ser ut til a jeg sitter igjen med tre spill. SimCity Societies, Age of Empire 3 med begge ekspansjonene (og jeg elsker som sagt AoE3) og World in Conflict. Hvilke vil dere anbefale? Og er forresten Two Worlds på PC så dårlig som mange vil ha det til? Bugs er greit nok, det kan rettes i en patch eller to. The Witcher frister jo en del også.

Lenke til kommentar

Hva med Forza 2 og Viva Pinata for 279kr +frakt? Da får du et bra bilspill og et "bra RTS-spill med en variasjon utenom det vanlige..". Hvis noen syntes det er litt drøyt å kalle Viva Pinata for et RTS så greit nok.

Gamer sin omtale av Viva Pinata: http://gamer.no/omtale//viva_pinata/34116

Hvor får man Forza 2 og Viva Pinata for 279kr? På playx.no: http://www.playx.no/index.php?SCREEN=item&...;o=4&pr=633

Dette er nok samme doubble pack som følger med i premium bundle så de dukker nok opp brukt på ebgames også.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar
Da blir det første spillet Galaxy. Mario har aldri skuffa meg noe særlig før, så han skuffer nok ikke denne gangen heller. Men hva med det andre? Har Hellgate: London, så jeg er ikke så altfor interessert i andre spill der man bare løper rundt og skyter ting. Racerspill er meget interessante, med bør jeg få Forza2, PGR4, Flatout 3 eller Need For Speed Pro Street? Jeg vet Flatout er ganske mye arcade og lite realisme, men det gjør meg ingenting. Bare det går fort nok blir det nok morro likevel. :D

Virtua Fighter 5 frister jo også svært mye, skjønt det er jo på xboksen, så det får vente en stund.

Ser ut til a jeg sitter igjen med tre spill. SimCity Societies, Age of Empire 3 med begge ekspansjonene (og jeg elsker som sagt AoE3) og World in Conflict. Hvilke vil dere anbefale? Og er forresten Two Worlds på PC så dårlig som mange vil ha det til? Bugs er greit nok, det kan rettes i en patch eller to. The Witcher frister jo en del også.

Witcher er veldig kult. Galaxy også, selvfølgelig. Unreal tournament demoen var i hvertfall digg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...