Kenny000 Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Jeg leste testen av GeForce 2 Ti hod hardware.no i dag. Det slo meg at 2D yteslen nesten ble "slaktet". Problemet er at en kammerat av meg ba om hjlp til å kjøpe skjermkort til den nye maskinen sin (AMD XP1600+ osv... ) Han skal ikke bruke maskinen mye til spilling, og derfor lurte jeg på om det ville være en ide å få ham til å bytte kortet i et matrox G550. Han er en meget moderat spiller og skal primært bruke maskinen til arbeid? Bør han heve kjøpet? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Har han bestilt GF2 ti da? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 G550 er et veldig bra 2D kort og har fått mye ros om omtale for det. Et GF2 kort ville derfor blitt litt feil om han ikke skal bruke maskinen til noe særlig spilling. Dessuten funker et G550 kort rimelig bra til å spille med. Mitt råd er å bytte kortet, er vel kanskje noen kroner og spare og, som han evt kan bruke på RAM eller noe? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Det eneste som er grunnen til at jeg ikke foreslo dette var at jeg var redd for at kortet er noe utdatert. Han sa også at han øsnket et kort med 64MB RAM. Har det mye å si for ham? (G550 har jo "bare" 32 MB) :sad: Lenke til kommentar
Danny Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 hvorfor kjøper du ikke radeon7500? matrox suger i spill. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Hva er prisen på det da? Han gikk så vidt med på å kjøpe GeForce2 Ti da det kostet godt over 1000 kroner. i utgangspunktet sa han at han ikke skulle bruke mer enn 1000 kroner! DERFOR! Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Skulle nesten tro at han tror at han skal få det ultimate grafikkortet for slikk og ingenting! Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-06 18:12, Danny skrev:hvorfor kjøper du ikke radeon7500?matrox suger i spill. Dessuten er jo ikke kortet akkurat lett å få tak i ! Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Jeg har en ide han kan jo kjøpe Kyro2 Hercules 3D Prophet 4500 en venn av meg sa ALLE spillene hakker ikke for den tegner fra 3D til nesten 2D, han kan jo kjøpe det og dne har 64bm RAM!!1 Lenke til kommentar
alpha-v Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 for guds skyld-ikke kjøp hercules!har nettopp bytta ut et slikt-og gått over til gainward geforce 2 ti 500xp-som selvfølgelig begynner og trekke på "alderen"det også.men det som er pointet er at det er 10 ganger bedre enn hercules kyro2! og det ser du spesiellt på spill-og 3d marks 2001. Lenke til kommentar
Killer joe Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Hvorfor henger alle seg opp i disse syntetiske testene som 3dmark osv,og spill....Han sier jo at han IKKE skal bruke maskinen til spill(ikke mye spilling ihvertfall).Matrox G550 er et knall bra 2d kort.ferdig med det. Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Enig, Matrox lager knallbra 2d kort (og et annet poeng: Matrox kortene er godt støttet i Linux). Men, gode 2d kort lager da også Ati, og etterhvert nå flere av de som leverer nVidia-kort (for eksempel Gainward og Leadtek). Vurderingen av bildekvaliteten som hardware.no gjorde virker på meg noe underlig... Fra FiringSquad: Quote: Upon criticism, NVIDIA was quick to point out that image sharpness and overall quality was not due to its chipset but rather the filters and components used on boards. The problem was shown to be that as users increased their desktop resolution, the VGA signal strength decreased. Leadtek set out to rise above the rest by scrutinizing the components on its boards. Making sure that any components on its GeForce3 boards meet critical standards, the final result is a GeForce3 Ti product boasting image quality exceeding those of famous Matrox products. Og (fra samme nettsted), et sitat fra en lett forbauset Ati-tilhenger om et Gainward-kort(link): Quote: Right off the bat, I noticed that the 2D on this card was incredible compared to other Geforce offerings I had tried. It looked about as crisp as my Radeon, even in the highest resolutions! I had defaulted to 1600x1200 for initial testing and found the 2D to be bright and sharp, with excellent color saturation. mvh Morten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå