Gå til innhold

G 550 Matrox vs Geforce 2 Ti !

Kenny000

Anbefalte innlegg

Jeg leste testen av GeForce 2 Ti hod hardware.no i dag. Det slo meg at 2D yteslen nesten ble "slaktet".

Problemet er at en kammerat av meg ba om hjlp til å kjøpe skjermkort til den nye maskinen sin

(AMD XP1600+ osv... )

Han skal ikke bruke maskinen mye til spilling, og derfor lurte jeg på om det ville være en ide å få ham til å bytte kortet i et matrox G550.

Han er en meget moderat spiller og skal primært bruke maskinen til arbeid?

Bør han heve kjøpet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G550 er et veldig bra 2D kort og har fått mye ros om omtale for det. Et GF2 kort ville derfor blitt litt feil om han ikke skal bruke maskinen til noe særlig spilling. Dessuten funker et G550 kort rimelig bra til å spille med. Mitt råd er å bytte kortet, er vel kanskje noen kroner og spare og, som han evt kan bruke på RAM eller noe?

Lenke til kommentar

for guds skyld-ikke kjøp hercules!har nettopp bytta ut et slikt-og gått over til gainward geforce 2 ti 500xp-som selvfølgelig begynner og trekke på "alderen"det også.men det som er pointet er at det er 10 ganger bedre enn hercules kyro2!

og det ser du spesiellt på spill-og 3d marks 2001.

Lenke til kommentar

Enig, Matrox lager knallbra 2d kort (og et annet poeng: Matrox kortene er godt støttet i Linux). Men, gode 2d kort lager da også Ati, og etterhvert nå flere av de som leverer nVidia-kort (for eksempel Gainward og Leadtek). Vurderingen av bildekvaliteten som hardware.no gjorde virker på meg noe underlig... Fra FiringSquad:

Quote:

Upon criticism, NVIDIA was quick to point out that image sharpness and overall quality was not due to its chipset but rather the filters and components used on boards. The problem was shown to be that as users increased their desktop resolution, the VGA signal strength decreased.

Leadtek set out to rise above the rest by scrutinizing the components on its boards. Making sure that any components on its GeForce3 boards meet critical standards, the final result is a GeForce3 Ti product boasting image quality exceeding those of famous Matrox products.

Og (fra samme nettsted), et sitat fra en lett forbauset Ati-tilhenger om et Gainward-kort(link):

Quote:

Right off the bat, I noticed that the 2D on this card was incredible compared to other Geforce offerings I had tried. It looked about as crisp as my Radeon, even in the highest resolutions! I had defaulted to 1600x1200 for initial testing and found the 2D to be bright and sharp, with excellent color saturation.

mvh

Morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...