Gå til innhold

Redusere størrelse på mange bilder - samtidig

Anbefalte innlegg

Jeg har en del bilder som jeg ska sende til venner og kjente. dessverre har det seg at bilder på ~3 Mb tar tid å sende via epost eller lignende når man har 200+ av de....

Har kikket rundt på bilderedigeringsprogrammer, og jeg leter etter et gratis alternativ som er enkelt å bruke, og kan redusere størrelsen på flere bilder samtidig (eks. fra oppløsningen til et bilde på 7M piksler til noe en smule mindre... ned til 3M har gitt meg)

Noen som vet om noen gode alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en del bilder som jeg ska sende til venner og kjente. dessverre har det seg at bilder på ~3 Mb tar tid å sende via epost eller lignende når man har 200+ av de....

Har kikket rundt på bilderedigeringsprogrammer, og jeg leter etter et gratis alternativ som er enkelt å bruke, og kan redusere størrelsen på flere bilder samtidig (eks. fra oppløsningen til et bilde på 7M piksler til noe en smule mindre... ned til 3M har gitt meg)

Irfanview er gratis og kan endre størrelsen på mange bilder samtidig.

Bruk google og skriv irfanview :)

Lenke til kommentar

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx

Velg Image Resizer nede til høyre på siden. Det legger seg som et eget valg når du høyreklikker på et icon/bilde. Du kan markere så mange bilder du vil, og velge resize.

Obs: Kun Windows XP tror jeg. Og du får ikke velge kvalitet. Litt hard komprimering, men filene blir små og greide. Kan velge hvor store bildene skal bli.

Lenke til kommentar

FastStone Image Resizer er kjapt og godt, og gratis.

http://www.faststone.org

Lenke til kommentar
HVordan gjør man dette i photoshop (cs3)

Du kan ta opp en rekke hendelser (actions) og lage en batch av de.

Deretter kan du velge automate -> batch, velge handlingssekvensen din, velge mappen du vil utføre dette på og hvor bildene skal lagres etterpå.

Dermed åpner Photoshop ett og ett bilde og gjør nøyaktig det samme du gjorde da du tok opp hendelsene.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Adobe Lightroom som biblioteket med bildene mine, og der er det veldig lett å eksportere de for web/email etc. Kan velge størrelse, eller bare komprimering :)

Det koster penger da, men du kan jo prøve i 30 dager uten kostnader ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...