NinjaPiraten Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Har fikset meste selv, men er fortsatt noe som er feil. EDIT:Jeg har klart å innstallere XP via en XP Student versjon jeg fikk tak i... Windows fungerer nå, eneste problemet er at CD-en MÅ stå i for at windows skal starte opp, hvis ikke så får jeg bare "Disk boot failure, insert system disk and press enter." Altså... jeg kan jo bruker windows helt som normal og jeg kan putte inn andre CD/DVD-er etter at jeg er kommet inn på windows, men må da altså ha windows CD-en i. Jeg har prøvd å skifte på boot rekkefølgen (altså at HDD er primary boot device, eller CDrom) Jeg må ha den på CD-rom eller så får jeg bare error uansett om disken er i eller ikke. NOEN IDE? HJELP!!! Endret 3. desember 2007 av NinjaPiraten Lenke til kommentar
NinjaPiraten Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Bump! Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Du sier du har prøvd å skifte på boot-rekkefølgen, men det finnes to rekkefølger (prioriteringer). Ett sted kan du velge i hvilken rekkefølge du vil boote CD-ROM, harddisk, floppy, osv. Et annet sted kan du velge i hvilken rekkefølge du vil boote de forskjellige harddiskene dine. Det kan høres ut som om du har mer enn én disk, og systemdisken (disken med Windows) IKKE står først i denne rekkefølgen. Foreslår at du leter i BIOS etter "Hard Disk Boot Priority" e.l. Lenke til kommentar
NinjaPiraten Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Har gjort detta også skjønner du... :\ Hjelper ikke noe... Må fortsatt ha i CD-en for å boote opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå