Gå til innhold

Trenger PC hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei! dette er hardwaren min:

Motherboard: Manufacturer : ASUSTeK Computer INC.

Model : A8N-E Rev. 2.XX

CPU Slot/Socket Type : Socket 939

Chipset Vendor : NVIDIA nForce4 Rev. A3

Bios Manufacturer : Phoenix Technologies, LTD

Bios Version : ASUS A8N-E ACPI BIOS Revision 1008

Processor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz.

Graphics: nVidia NVIDIA GeForce 7800 GT 256mb.

Storage: 250gb (ikke viktig)

Memory: 2048mb ram - DDR DIMM PC3200, Used RAM Slots: 2 of 4. 2x 1024 sticks.

Trenger tips om hva som er viktig å bytte ut osv. for å kunne spille Crysis og Hellgate: London ect.

takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! dette er hardwaren min:

Motherboard: Manufacturer : ASUSTeK Computer INC.

Model : A8N-E Rev. 2.XX

CPU Slot/Socket Type : Socket 939

Chipset Vendor : NVIDIA nForce4 Rev. A3

Bios Manufacturer : Phoenix Technologies, LTD

Bios Version : ASUS A8N-E ACPI BIOS Revision 1008

Processor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz.

Graphics: nVidia NVIDIA GeForce 7800 GT 256mb.

Storage: 250gb (ikke viktig)

Memory: 2048mb ram - DDR DIMM PC3200, Used RAM Slots: 2 of 4. 2x 1024 sticks.

Trenger tips om hva som er viktig å bytte ut osv. for å kunne spille Crysis og Hellgate: London ect.

takk :D

Tror nok du klarer å spille disse spillene med denne maskinen men om grafikken du må kjøre på blir høy kan du ikke regne med.

Om du vil kjøre det ganske ok må du nok skifte ut CPU og grafikken. det er snart ikke lett å finne en bra cpu til ok pris til denne sokkelen.

grafikken må du passe på å kjøpe til riktig slot. er det AGP eller PCI-E.

med de lave priser på am2 sokkel kan det kanskje lønne se å oppgradere alt. dvs du trenger nytt hovedkort, cpu, grafikk og ram. kanskje også strømforsynning(hvis den du har ikke er kraftig nok)

mvh

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Tror nok du klarer å spille disse spillene med denne maskinen men om grafikken du må kjøre på blir høy kan du ikke regne med.

Om du vil kjøre det ganske ok må du nok skifte ut CPU og grafikken. det er snart ikke lett å finne en bra cpu til ok pris til denne sokkelen.

med de lave priser på am2 sokkel kan det kanskje lønne se å oppgradere alt. dvs du trenger nytt hovedkort, cpu, grafikk og ram. kanskje også strømforsynning(hvis den du har ikke er kraftig nok)

mvh

_________

Det er PCI-E. Hvis jeg ikke finner så mye bra til den sokkelen, burde jeg da skifte hovedkort? Jeg bor i Oslo, vet du hvor det er bra å handle rimlig? har en 500w strømforsyning. husker ikke helt, men det er et ganske kjent merke

Lenke til kommentar

mvh

_________

Det er PCI-E. Hvis jeg ikke finner så mye bra til den sokkelen, burde jeg da skifte hovedkort? Jeg bor i Oslo, vet du hvor det er bra å handle rimlig? har en 500w strømforsyning. husker ikke helt, men det er et ganske kjent merke

Ok,

til PCI-E finnes det mange nye grafikkort. sjekk prisguiden.

Har dessverre ikke peil på hvor du kan handle i oslo, men om det finnes en butikk der betyr ikke det at den er billigere enn på prisguiden. men kr 100 kommer da som frakttillegg.

Er du ati/amd fan kan du sjekke de nye kortene som ligger rett over 1000, 3850/70-serien. Eller kan du gå for 8800GT fra nvidia.

men sjekk da om du har PCI-E 2.0, skal stå i manualen til hovedkortet.

PS: holder ikke psdata eller netshop i oslo et eller annet sted?!?

Edit:

det skal holde med 500W

Endret av dmdb
Lenke til kommentar

Ok,

til PCI-E finnes det mange nye grafikkort. sjekk prisguiden.

Har dessverre ikke peil på hvor du kan handle i oslo, men om det finnes en butikk der betyr ikke det at den er billigere enn på prisguiden. men kr 100 kommer da som frakttillegg.

Er du ati/amd fan kan du sjekke de nye kortene som ligger rett over 1000, 3850/70-serien. Eller kan du gå for 8800GT fra nvidia.

men sjekk da om du har PCI-E 2.0, skal stå i manualen til hovedkortet.

PS: holder ikke psdata eller netshop i oslo et eller annet sted?!?

Edit:

det skal holde med 500W

Netshop er jo ikke så langt unna.. vet du når 8800gt kommer ut?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...