Firkantbar Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 hei... jeg har nå fått tilbake anlegget fra rep, og har endelig fått meg bærbar pc... men jeg har ufattelig lyst til å koble disse to sammen for å få musikken jeg har på PC-en ut gjennom disse flotte høyttalerne! hva må jeg gjøre for å kunne lage en brokobling mellom disse? Admin må gjerne flytte på innlegget eller gi meg en link til en lignende post! Tusen takk!! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Då må få tak i en kabel til å koble sammen "line out" på den bærbare til "line inn" på forsterkeren, hverken mere eller mindre. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Då må få tak i en kabel til å koble sammen "line out" på den bærbare til "line inn" på forsterkeren, hverken mere eller mindre. Og hvor får jeg tak i dette? er det en universell for alle forsterkere? hehe;) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Nei det er ikke noe universell plugg, det finnes i hvertfall 2 forskjellige typer men du skal sikkert ha minijack til RCA kabel. Altså en slik en. Endret 3. desember 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 ok... men har det noe som helst å si at det er et gammelt anlegg?? spesielt forsterkeren er vel spesielt gammel... den er vel kanskje en femten år eller noe... Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 3.5mm minijack til RCA trenger du. (samme som den over her) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hadde slike plugger på min gamle sony forsterker fra 1980 så dette er en gammel standar som fortsatt benyttes for fult i dag. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 ok.... takk... men hvilken pris ligger denne på i dag, og hvor får jeg tak i den? ingen vanlig platebutikk kanskje?? elkjøp? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Du får tak i slik kabel i forskjellige kvaliteter og prisklasser alt fra billigste sort som de selger på biltema og class olson, expert, elkjip og lefdal til de jeg viste bilde av som koster 198 kroner på hifiklubben for 1,5 meter. Finnes sikkert dyrere også men de som selges på hifiklubben fungerer i hvertfall fortreffelig. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 takk det hjalp veldig;) Lenke til kommentar
coban Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Har selv en slik monster kabel til 400 kroner metern:-) Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 så du mener at det er en special edition som er ekstra dyr? jeg tror ikke jeg trenger noe ekstra dyrt til mitt lille musikkbruk... jeg er ingen god kjenner, og er ganske nybegynner på dette feltet... vil bare ha noe å starte med! Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Må bare legge til at Elkjøp i hvertfall selger skikkelige kabler, og kablene de har på Expert er gode de også. De fleste HiFi butikker selger overprisede kabler, men jeg vil påstå at det er forskjell på kabel til prisen av et brød, og kabler som koster fra godt over hundrelappen og oppover, men jeg tviler på at det er noen vits i å kjøpe kabel som er dyrere enn 2-300kr meteren. Nå har jeg ikke testa svindyre kabler, men jeg mener selv at jeg har fått bedre lyd av å bytte fra et gammelt "lakrissnøre" jeg fant i en skuff, med en Argon 5005 kable, slik som er avbildet litt oppi tråden her. Jeg velger å holde på den meningen fordi jeg etter kabelbyttet både merket bedre bass, og jeg følte at diskanten ble mindre spinkel. Hvorvidt noe av dette er innbilning skal jeg ikke uttale meg for mye om, men så lenge jeg føler at lyden blir bedre, så er det verd en liten hundrelapp, eller kanskje to Argon kabelen anbefaler i alle fall jeg, så har du tilgang på en HiFi Klubben butikk, så mener jeg at du bør satse på den kabelen. Lenke til kommentar
coban Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg er helt enig, men det skal legges til at dersom du har er hjemmekino anlegg til 1000 lappen så bør du ikke kjøpe kabler til 400NOK metern' :-) Men hvis du er litt seriøs og har anlegg på (2.0 anlegg cd spiller + forsterk + høytalere) til rundt 6000-1000 så kan du få ut mye potentsiale ved å kjøpe gode, men rimlige kabler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå