AndFug Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Trenger Den Mest Stllegåemde 120 Vifta???????? Fult AC vannkjøling fra microplex. Vifta bråker som Faen og samme gjør johnson pumpa. HJELP!!!!!!! Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Papst slår aldri feil: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=4...412FGL&toc=5840 Lenke til kommentar
AndFug Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Je har denne vifen og den brøker mer den 26 db. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Prøv å løsne litt på festet til vifta. De bråker veldig hvis det er spenn i ramma. En annen ting som kan bråke er "visslinga" i lamellene (?) på radiatoren. Dette kan reduseres med å skru ned farta. Er du litt fingernem blir det enda bedre om du monterer en rørbit (tunell) slik at det blir litt avstand mellom vifta og radiatoren. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Er ikke enermax sine 120mm vifter nesten lydløse ? Ellers er past utrolig gode vifter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Papst + en eller anna form for regulator. Evt. kjøre på 5V eller 7V. Har selv 3 Enermax vifter (120, 92 og 80mm). de to minste av disse lager en svak *brrrrr* lyd, som er utrolig irriterende! (Omtrent som det er en slark i lagra). Lyden er veldig svak, men siden PC'n ellers er utrolig stille så er det utrolig irriterende å høre på. Mulig jeg bare har vært uheldig men... jeg tar ikke sjansen på flere Enermax vifter. De har også slike gummipakninger som monteres mellom vifte & whatever, som demper vibrasjoner. Lenke til kommentar
AndFug Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Skal prøve de tipsene Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Papst + en eller anna form for regulator. Evt. kjøre på 5V eller 7V. Har selv 3 Enermax vifter (120, 92 og 80mm). de to minste av disse lager en svak *brrrrr* lyd, som er utrolig irriterende! (Omtrent som det er en slark i lagra). Lyden er veldig svak, men siden PC'n ellers er utrolig stille så er det utrolig irriterende å høre på. Mulig jeg bare har vært uheldig men... jeg tar ikke sjansen på flere Enermax vifter. De har også slike gummipakninger som monteres mellom vifte & whatever, som demper vibrasjoner. har en zalman 92mm som med motstand kjører på 1500 rpm og (nesten) lydløse 20db.. er litt vanskelig å si, intel boxed vifta bråker mer... de lager ihvertfall ikkenoe mer lyd enn den lyden luften lager når den går gjennom vifta... har vært borti problemet med enermax 80mm vifta som du nevnte.. prøv en zalman (billigere enn papst, og jeg tror, like stillegående/god kvalitet) Lenke til kommentar
AndFug Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Hvor kan man kjøpr 120 funel eller overgang til 92? Det må jo se fjongt ut. Jeg skal ha pc`n lydløs. Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Papst + en eller anna form for regulator. Evt. kjøre på 5V eller 7V. Har selv 3 Enermax vifter (120, 92 og 80mm). de to minste av disse lager en svak *brrrrr* lyd, som er utrolig irriterende! (Omtrent som det er en slark i lagra). Lyden er veldig svak, men siden PC'n ellers er utrolig stille så er det utrolig irriterende å høre på. Mulig jeg bare har vært uheldig men... jeg tar ikke sjansen på flere Enermax vifter. De har også slike gummipakninger som monteres mellom vifte & whatever, som demper vibrasjoner. Kan bekrefte den *brrrrrrr* lyden på 120mm...... UTROLIG irriterende i ett ellers støyfritt opplegg - vraka den tvert! Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Du glemte et par spørsmålstegn i topic. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har den jeg også på min Enermax 120mm med rheostat (sikkert stavet feil!). Nesten høyfrekvent, går igjennom vegger, klusser noe fryktelig med støybildet maskinen generelt har. Bestillte 2stk 120mm Pabst som nevnt ovenfor, og selv om disse ikke er helt støyfrie, har de en langt mer behagelig og stabil summing enn Enermax'en. Når jeg kjørte dem begge ned på 7V, bråkte "plutselig" harddiskene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå