Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sammenligner for mye.

Gjest UngOgDum

Anbefalte innlegg

Gjest UngOgDum

First off: Jeg whiner mye, jeg har en stygg tendens til å synes litt for synd på meg selv og dette kan rett og slett virke som en klagepost :)

Så til poenget:

I lang tid nå har jeg vært svært fokusert på jenter. De fleste gutter på min alder er nok det, men jeg tror at mitt fokus ligger litt utenfor majoriteten. Slik som jeg ser det er de fleste opptatt av jenter i form av utseende, og jeg skal ikke lyge på meg at jeg er bedre på dette området, men jeg har samtidig ett svært behov for kjærlighet.

Jeg har hatt to kjærester i min tid, ett forhold på 3 måneder og ett på 2 år. I begge disse forholdene har jeg blitt svært (!!!) følelsesmessig knyttet til jenta, og har hatt problemer med å glemme disse. De fleste på min alder (19-20) virker som de blir mindre knyttet til jentene/guttene, og alle rundt meg sier at det er normalt at forhold ender på denne alderen ettersom man skal bruke tid på å finne den type person man liker.

Men hva om man allerede har funnet denne typen person? Hva om du allerede har vært sammen med den, og tenker over det hver dag?

Pga dette føler jeg at jeg bruker for mye tid å krefter på å finne den "rette" igjen. Jeg tror muligens jeg prøver for hardt i hodet mitt. Jeg viser som oftest ikke disse interessene til andre personer, men det ligger alltid i bakhodet mitt og plager livet av meg.

Siden jeg tenker såpass mye på dette, får jeg problemer med å se for meg hvem jeg møter neste gang. Vil denne personen nå opp til det jeg allerede har opplevd? Jeg sammenligner for mye, og siden jeg allerede har møtt den typen jeg liker, vil noen klare å leve opp til disse kravene?

Jeg kjenner en jente som jeg kunne levd opp til disse "kravene", men i og med at vi har vært venenr siden barnehagen og at hun er opptatt, kommer ikke dette til å skje. Utenom henne vet jeg ikke om noen som kunne nå opp.

Jeg skal på ingen måte påstå at jeg er det jenter på min alder ønsker seg, og kan derfor ikke "velge" hvem som helst slik som noen gutter kan. Dette fører til at jeg ser litt labert på fremtiden. Selv om jeg sikkert overlever uten en kjærest i en godt stund, er jeg så fokusert på dette at jeg ikke klarer å tenke på noe annet.

En tanke ofte dukker opp i hodet mitt er "Hva om jeg går flere år uten noen kjærest?"

Jeg VET at jeg er besatt av dette, og har i lang tid prøvd å bli kvitt problemet, men klarer ikke.

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg ettersom jeg analyserer alle jenter jeg møter

"Er hun like pen som "", er hun bra for meg, bla bla bla". Dere skjønner poenget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest UngOgDum

Er nok ikke slik at jeg er kresen, men det faktum at jeg sammenligner alle jeg kommer over med gamle kjærester er litt skummelt. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men er helt besatt av fortiden og det går ut over nåtiden.

Lenke til kommentar
Er nok ikke slik at jeg er kresen, men det faktum at jeg sammenligner alle jeg kommer over med gamle kjærester er litt skummelt. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men er helt besatt av fortiden og det går ut over nåtiden.

Tror det er vanlig å sammenligne med ekskjærester. På godt og vondt.

Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig ved begynnelsen av et nytt forhold å sammenligne med det forrige, hun var bedre på det osv. Men etterhvert som forholdet utvikler seg vil du glemme det og bare tenke på det positive med den nye kjæresten og hvor mye bedre hun er enn iforhold til alle du har vært med tidligere.

Har vært noe sånt med meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...