andy89 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 jeg gikk inn i BIOS og satte på "SLI Ready Memory" og på mitt minne står det "SLI Redy Memory" så jeg håpte det det kunne bli bedre så når jeg restarta så hørte jeg at vifta hylte mye høyere så skrudde den seg av prøvde igjen og det samme skjedde så tok jeg ut batteriet og flytta en brikke så bios resatte seg starta opp og det funka men det samme har skjedd i etterkant da har jeg også bare resatt bios (har ikke gjort noe i bios siden den første gangen) men nå den siste gangen så funker det ikke å resette bios nå bare skrur den seg av kan også legge til at hver gang jeg har tatt strømmen på strømforsyninga (mens PC-en var av for og gjøre noe med hardware) så har den skrudd seg av første start så på på andre start PC: Asus M2N32-SLI Premium Vista, DDR2, ATX, nForce 590 SLI, Socket-AM2, 2xPCI-Ex16 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333330 AMD Athlon 64 x2 6000+ 3.0Ghz http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331906 OCZ NvidiaSLI XTC 2048MB DDR2 PC6400 KIT 2 av denne (4GB) Nvidia 7950GX2 hva kan gjøre dette? må jeg sende den inn på reperasjon? eventuelt hvor masse koster det? Lenke til kommentar
krillee Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) jeg gikk inn i BIOS og satte på "SLI Ready Memory" og på mitt minne står det "SLI Redy Memory" så jeg håpte det det kunne bli bedre så når jeg restarta så hørte jeg at vifta hylte mye høyere så skrudde den seg av prøvde igjen og det samme skjedde så tok jeg ut batteriet og flytta en brikke så bios resatte seg starta opp og det funka men det samme har skjedd i etterkant da har jeg også bare resatt bios (har ikke gjort noe i bios siden den første gangen) men nå den siste gangen så funker det ikke å resette bios nå bare skrur den seg av kan også legge til at hver gang jeg har tatt strømmen på strømforsyninga (mens PC-en var av for og gjøre noe med hardware) så har den skrudd seg av første start så på på andre start PC: Asus M2N32-SLI Premium Vista, DDR2, ATX, nForce 590 SLI, Socket-AM2, 2xPCI-Ex16 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333330 AMD Athlon 64 x2 6000+ 3.0Ghz http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331906 OCZ NvidiaSLI XTC 2048MB DDR2 PC6400 KIT 2 av denne (4GB) Nvidia 7950GX2 hva kan gjøre dette? må jeg sende den inn på reperasjon? eventuelt hvor masse koster det? skal nok ikke koste noe å sende den inn til reparasjon (hvis det er komplett da), har nemlig hatt en komplett pc før som jeg har hatt en del problemer med og som jeg har sendt inn og fått tilbake uten problemer (bortsett fra at det tar en stund...) bare gå til infosenteret på komplett og se hva du skal gjøre før du sender den inn.. ps: hvis du fikk den for under 14 dager siden så kan du sende inn maskinen og få pengene igjen når du sender inn betaler du frakten og så hvis det er feil med den så får du frakten igjen er usikker på garantien hvis du twiker til komponenter (klokker) osv, men i dette tilfellet har du jo bare gjort noe i bioss Endret 3. desember 2007 av engjac Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 den er kjøpt brukt og kun MB og CPU er fra komplett Lenke til kommentar
Maniche Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 nei, så ikke noe grunn til at den ikke ville starte etter resetting av bios, men du skal jo ha Sli-ready så skjønner ikke helt har du prøvd å "mekke" pcen sammen igjen, dvs at du sjekker at alt står i som det skal, alt av ram, skjermkort osv. ps. er det noen "alarmer" slikt som pipelyder osv ? hvis det er det så er det noe som kanskje ikke er ordentli i eller som er skadet du burde fin-sjekke alt som du kan tenke deg, eventuelt prøve andre ram ( hvis du har liggende ), skjermkort, hdd, osv. til du har eliminært hva det IKKE er Lenke til kommentar
krillee Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 den er kjøpt brukt og kun MB og CPU er fra komplett hm..sjekket om alt av komponenter er i orden? ble litt usikker nå når du sa den var kjøpt brukt...du kan jo alltids ta kontakt med selger og spørre han eller? Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) nei, så ikke noe grunn til at den ikke ville starte etter resetting av bios, men du skal jo ha Sli-ready så skjønner ikke helt har du prøvd å "mekke" pcen sammen igjen, dvs at du sjekker at alt står i som det skal, alt av ram, skjermkort osv. ps. er det noen "alarmer" slikt som pipelyder osv ? hvis det er det så er det noe som kanskje ikke er ordentli i eller som er skadet du burde fin-sjekke alt som du kan tenke deg, eventuelt prøve andre ram ( hvis du har liggende ), skjermkort, hdd, osv. til du har eliminært hva det IKKE er har dessverre "mekka" den sammen igjen alt for mange ganger ikke en lyd og høre nei, bare vifta skrur seg veldig opp i hastighet også "buuuuh" (skrur seg av ) dette skjer så fort at den rekker ikke sjekke at ramen er til stede en gang har prøvd uten ram og uten 3d har ikke noe annet liggende ant enn 3dkort som jeg vet funker så det er ikke feilen har og prøvd en annen hdd (som var i pcen (kun den ene)) skal prøve å la den ligge uten batteri i hele natt og til glattkjøringa er ferdig i morra Endret 3. desember 2007 av Audison Connection Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 nå har den starta igjen, skal skru den sammen å se hvor lenge den holder nå men noe må være feil for jeg vedder for at den kommer til å ikke vil skru seg på igjen (Da for jeg la den stå på i evig tid ) Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Først begynner du med og teste minnet. Glem dette sli-ready tullet(har ingen ting med ytelse og gjøre) Sett korrekt timings og spenning i bios Memtest86+ 1.70 Last ned brenn cd booter auto. Du setter i 1 brikke. Booter memtest86+ Husk kun 0 feil er ok her. Ta ut sett i den andre samme måte. Ingen feil. Test med begge. Får du feil her(bios uppdate) Det er en kjent sak at bios uppdate fixer problemer med 4gb. Så har du en eldere bios versjon uppdate. Test dette først så kan jeg ta litt mere om hvordan du cpu-skjermkort....o.v.s senere. Endret 4. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 da har jeg lasta ned programmet så tester jeg i morgen men jeg har 4 ram brikker skal jeg bare teste en etter en så alle fire? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Du kan teste parvis 2 og 2. Ikke mix dem,bruk alle slot. Går det greit test med 4. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 det programmet funka ikke kom bare masse tall så stoppa det Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Det fungrer kom det røde tall? Dette betyr feil på minnet. Du booter fra cd,skal ikke kjøres i win. Da tester du 1 og 1 brikke. Har du satt 2.1v i bios. og dette 800mzh 4.4.4.12--2T(viktig) ikke 1T. Øk NB (System Platform Processor = North Bridge Voltage) Til 1.4v Endret 4. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 kjørte med bootdisk(floppy) i dos kom masse hvite tall så sto det stille (lot det stå på i ca 2 timer)(testa bare 1 brikke) Har du satt 2.1v i bios. hæ? og dette 800mzh 4.4.4.12--2T(viktig) ikke 1T. hva er 1T og 2T? og hvor gjøre jeg d? Øk NB (System Platform Processor = North Bridge Voltage)Til 1.4v hvorfor det? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) 2.1v er spenning til minnet,dette må du sette manuelt i bios. Prøve og lære seg litt basic ting viss en skal bygge pc. Command Per Clock (CMD) sett 2T(må ofte gå ned på mzh til brikkene for at 1T skal virke) NB Har forbindelse med minnet. Det skal ikke komme tall(dette betyr feil på brikkene) Husk du må ha 0 feil. Skal se sånn ut(gjennom alle testene) http://www.memtest.org/pics/nf2-big.gif Kommer det noe andre tall enn dette er det feil på brikkene. Eller at du ikke har greid og still riktig spenning og timings i bios Feil. http://pjarillon.free.fr/docs/memory-fail.jpg http://i5.photobucket.com/albums/y159/the9.../memtest86a.jpg Du bruker vel memtest86+ 1.70 viss ikke bruk den er linket over. Gamle memtest86 ga hvite tall som feil. Blir ikke uppdate,så ikke bruk den. Endret 5. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) DDR2 Voltage Control =2.1? det jeg skal velge? (var under overklokking) fant ut av 2T NB: kom ikke engang inn til den blå skjermen du viser der bruker 1.70 ja Endret 5. desember 2007 av Audison Connection Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Ja. Du setter boot fra floppy eller cd i bios. Restart skal da starte auto. Endret 5. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 da er alle instillinger gjort dette kommer når jeg restarter med disketten i (samme som forrige gang)(tatt med mobilen): Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg fikk noen merkelige problemer med mitt asus kort(crosshair). Problemet var at etter noen forandringer i bios, ville ikke pc en boote med 4 ram brikker. Dette hadde virket helt fint tidligere, selv ikke etter bios resett ville den ikke boote. Etter minne testing, fant jeg den ene brikken som var skurken. Denne virket fint alene, men ikke sammen med de 3 andre. Etter bios oppdateringen virket alt helt fint. Hovedkort manualen sier klart og tydelig hvordan du skal oppdatere bios. Boot fra hovedkort cd for å komme i dos, å flash bios med awdflash fra diskett. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Du må prøve og brenne en cd eller lage ny diskett. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 skal prøve det men vist feks en ram brikke ikke virker så er det garantisak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå