Gå til innhold

19" fujitsu siemens lcd skjerm

HMKG

Anbefalte innlegg

hei,

faren min skal kjøpe seg ny pc gjennom jobben og da har jeg mulighet til å skaffe meg en 19" lcd. :smile:

dette er spesifikkasjonene som er oppgitt:

oppløsning: 1280x1024 (grafisk display)

Brightness: (typical) 250 cd/m2

Kontrast: 500:1

Responstid: 25ms

jeg var også på fujitsu sine sider, men det stod ikke så veldig mye mer der.

det jeg lurte på var hvor god denne skjermen? den skal egentlig brukes til alt mulig. jeg har hørt at lcd skjermer ikke er like gode som crt i spill, men hvor merktbart er forskjellen egentlig?

setter stor pris på svar. :smile: det haster litt da fristen for bestilling snart går ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, responstiden holder egentlig ganske akkurat til spilling, som bør være 25 ms eller mindre... Men kontrast forholdet var jo bare helt fantastisk!! Vanligvis pleier toppmodellene bare ha en kontrast på 450:1, så det er ganske bra :) Oppløsninger skal jeg ikke uttale meg så mye om fordi jeg ikek har så mye peiling, men jeg syntes det var litt lite til en 19".

Men til sammenligning har crt skjermer en kontrast på 700:1, nesten ingen responstid og ganske høye oppløsninger...

(personelig foretrekker jeg crt) kansje litt subjektiv post, men men... :)

Lenke til kommentar
dette minnet mistenkelig om specsa til 19" til samsung,  kan være at fujitsu siemens bare kjøper lcd fra samsung

Det kan ihvertfall godt hende at de kjøper selve LCD-panelet fra Samsung. Det er ganske få produsenter av LCD-paneler på verdensbasis.

Men kontrast forholdet var jo bare helt fantastisk!! Vanligvis pleier toppmodellene bare ha en kontrast på 450:1, så det er ganske bra :) Oppløsninger skal jeg ikke uttale meg så mye om fordi jeg ikek har så mye peiling, men jeg syntes det var litt lite til en 19".

Det er viktig å huske på at specs ikke betyr alt. Jeg har en mistanke om at enkelte produsenter smører litt tykt på innimellom. Det kan også være forskjellige målemetoder.

Når det gjelder oppløsning, er 1280*1024 standard på så godt som alle 19" LCD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...