Gå til innhold

Erfaringer: Orginalkjøler på X2 6400+ Black Edition BOXED OK?

Extantitus

Anbefalte innlegg

Mens jeg venter på en freskere Phenom, funderer jeg på (pga. hyggeligere pris) om man skal gå for en 6400+ Black Edt. (evnt. en 6000+). Varme er imidlertid et tema som har dukket opp når det gjelder 6400+, forsåvidt også 6000+. Stor krise er det forøvrig ikke siden overklokking ikke er planlagt. Men det er jo greit å vite hva slags kjøleløsning man har med å gjøre.

I en erfaring fra prisguiden sies det at den er effektiv, men ytterlige erfaringer på emnet hadde vært fint. Planlagt brukt sammen med et eller annet AMD790FX(X)-HK og 2 stk. Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT. Bare for å ta med det også.

Vet du det jeg trenger å høre, ikke nøl med med ditt svar! :)

Endret av Extantitus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6400+ kommer ikke med kjøler, det gjør derimot 6000+

etter min erfaring fungere boxed kjølerne ganske bra, bruker boxed kjøleren fra min gamle 4800+ uten problemer på min nåværende 6400+, med idle temp på ca 35c, og load ca 50c

Lenke til kommentar

Black Edition kommer uten kjøler, fra AM2 5200+ og opp virker det som samtlige prosessorer har et forbruk rundt 95 - 100W (når de gjør alt de kan, uten klokking). Har en 5000 Black Edition i bestilling til mitt 790FX kort, kommer "nissen før jul? har vannkjøling, og uklokka ligger den på 65W - perfekt til "gjenbruk" i en HTPC, har gjort samme "triks" med Crucial PC8500.. til min nye PC.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Ser ut som jeg har tatt feil da. Var klar over at 6400+ ikke kom med kjøler opprinnelig. Misforståelsen beror på at det har dukket opp prosessorer i prisguiden med betegnelse CZBOX (i tillegg til den opprinnelige CZWOF). Så har vi jo denne karen som som har lagt inn erfaring i prisguiden. "Holder seg kjølig med boxed vifte" sier han. Der har jeg nok vært for ivrig i å tolke det min vei.

Da blir det nok en 6000+ på meg, ettersom jeg ikke "gidder" å bruke ressurser på en ny kjøler. Den nye "fine" prisen blir jo i så fall ikke så fin.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Ser ut som jeg har tatt feil da. Var klar over at 6400+ ikke kom med kjøler opprinnelig. Misforståelsen beror på at det har dukket opp prosessorer i prisguiden med betegnelse CZBOX (i tillegg til den opprinnelige CZWOF)

Du tar ikke feil. Helt riktig observert at 6400+(ADX6400CZBOX) kommer boxed med kjøleribbe/vifte. (vel hundrelappen dyrere enn WOF utgaven, (kr.1390 vs. kr.1490) se f.eks. hos psdata.no) Fremstår da som et bra kjøp synes jeg.

Også listed hos link: Newegg

Lenke til kommentar
Du tar ikke feil. Helt riktig observert at 6400+(ADX6400CZBOX) kommer boxed med kjøleribbe/vifte. (vel hundrelappen dyrere enn WOF utgaven, (kr.1390 vs. kr.1490) se f.eks. hos psdata.no) Fremstår da som et bra kjøp synes jeg.

Mente jo at dette burde ha noe for seg. Takk for bekreftelsen.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Ser ut som jeg har tatt feil da. Var klar over at 6400+ ikke kom med kjøler opprinnelig. Misforståelsen beror på at det har dukket opp prosessorer i prisguiden med betegnelse CZBOX (i tillegg til den opprinnelige CZWOF)

Men det ser jo ikke ut som en "black edition" det der da :dontgetit:

Lenke til kommentar

Om det er en Black Edt. eller ikke betyr lite for meg, siden jeg - som nevnt før - ikke har overklokking på lista. Forvirret kan man imidlertid bli når noen operer med Black Edition navnet (som ps.no her), mens andre ikke gjør det. Derfor kom Black Edition inn i bilde.

Men alt tyder på at man får en 6400+ med kjøler, og det var det som var viktigst for meg. Pluss at den gjør jobben sin kurant. Ting skulle tyde på det nå. Om det er Black Edition, tar jeg gjerne i mot det også. :)

Endret av Extantitus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vet om 6400+ Black Edition er `top of the line` innenfor denne serien fra AMD? Er interessert i om ikke så lenge, å oppgradere fra 4800, til høyest mulig. Nåværende bios på mitt Asus M2N takler opp til X2 6400+, er det da noen mulighet for at det skal kunne gå høyere ?

Lenke til kommentar
Noen som vet om 6400+ Black Edition er `top of the line` innenfor denne serien fra AMD? Er interessert i om ikke så lenge, å oppgradere fra 4800, til høyest mulig. Nåværende bios på mitt Asus M2N takler opp til X2 6400+, er det da noen mulighet for at det skal kunne gå høyere ?

Nei.. det er den høyest klokkede AMD prosessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...