Woods Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har i det siste handlet en del hardware på nettet. I år var det på tide med en real update, hvor en komplett maskin ble kjøpt via Netshop. Når det er sagt, vil jeg si at jeg alltid har likt denne butikken. Grei leveringstid men som regel noe stive priser, men da jeg er en av dem som liker å handle hos faste butikker, bryr det meg ikke særlig. Men det er noe som har plaget meg i det siste; og det er faktisk service verkstedet til mange nettbutikker, deriblant Netshop. Jeg leverte inn et par med ram for sjekk, da jeg hadde sterk mistanke om defekt brikke, så viste det seg at brikken var i OK stand. Dette førte til at jeg måtte betale en regning på 330NOK. Jeg VET at dette går til bla. - lønn til service folk, test utstyr, sending osv, men allikevel, er dette god service? Må vi virkelig bli klådd på pungen hver gang vi ønsker å sjekke et komponent hos nettbutikken? Vi må tross alt ta bryet med å pakke dem godt inn og vente flerfoldige dager for svar - og så betale en haug med penger. Jeg jobber selv i en butikk, hvor vi ikke tar noe som helst for å teste om en vare er defekt, og det kaller jeg god service. Hvis noen lurte, så sendte jeg inn ram brikka(som jeg da måtte sende inn i PAR) på grunn av brikke nr.4 (har 4 identiske) ikke fungerte. Jeg fikk ikke bilde på skjermen f.eks, og det gjaldt KUN den brikka. Hva som er galt, har jeg fortsatt ikke funnet ut. Noen idè noen av dere? Jeg er usikker om jeg skal sende hovedkorte inn, for da må jeg jo kanskje betale enda en gang en haug med gebyr. Så spørsmålet mitt er.. Er det bare jeg som irriterer meg over slike service innstillinger hos de gode hardware butikkene? Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 sant og si vet jeg nå ikke helt om det er dårlig servide eller ikke, men det er vel skrevet ganske klart at varer levert til test blir sendt regning på om de ikke finner en feil. det er vel kansje ikke helt ille, da det vel mest er for at de må betale frakten tilbake(?), og at de bruker tid på å teste det. tror også det kan ha noe med at de sikkert er gått lei folk som sender inn varer som ikke er defekte, for å få igjenn penger eller ny vare. gir de vel også en viss kontroll for å se om uhellet er feil på deres vare, eller du som ikke har fulgt opp med vedlikehold/ødelagt den selv. tror det skal være det samme på netshop, i alle fall sånn da jeg sendte inn hos komplett. det er vel også litt man kan gjøre selv for å ha mindre sjangse for at man sender inn fullt fungeende hardware, som foreks prøve RAM'en i en annens pc, for å se om det ikke var noe med din pc ol. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg skjønner poenget ditt, meget godt også. Men tingen er bare det at..skal det virkelig koste så mye å teste en enkel vare? Litt må vi jo få for å være kunder vel..? Vi har jo ikke annet tilbud, så vi må jo bruke deres tjeneste.. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg skjønner poenget ditt, meget godt også. Men tingen er bare det at..skal det virkelig koste så mye å teste en enkel vare? Litt må vi jo få for å være kunder vel..? Vi har jo ikke annet tilbud, så vi må jo bruke deres tjeneste.. Butikkene leker jo ikke butikk! Pass på at brikkene virkelig er defekte.. er hovedkortet skylden; legg ved noe tekst som forklarer problemet og send gjerne hovedkortet sammen med brikkene. Tror ikke å drive hardware-nettbutikk er spesielt lukrativt.. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Kan man ikke (og/eller har mulighet til) teste slike ting selv, kjøp ferdigbygd med utvidet support/garanti. Ingen jobber gratis i denne bransjen. Konkurransen er knallhard og fortjenesten "lav". Det vil ikke bli noen suksess å drive en HW-butikk med super service (altså gjøre slike ting som dette mer eller mindre gratis) og høye priser. Få vil handle der i forhold til de med svært lave priser på varene. Slik er det bare. Endret 4. desember 2007 av Ninjahamster Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Men tingen er bare det at..skal det virkelig koste så mye å teste en enkel vare? Litt må vi jo få for å være kunder vel..? Vi har jo ikke annet tilbud, så vi må jo bruke deres tjeneste.. Du kan tenke det selv at utgiftene ved å ha en ansatt er fort 3-400,- pr. time (husker en tidligere sjef jeg hadde viste meg dette tallet, sikkert høyere nå også) når man regner med lønn, arbeidsgiveravgift, lokaler, utstyr ++++. Da er ikke 330,- mer enn akkurat nok til å dekke utgiftene de har hatt, antageligvis ikke nok en gang. Selv om man regner kun timelønn som utgift kommer det fort oppe i denne summen når man skal tenke på all tiden som går med i alle ledd hos butikken. Du skrev du selv jobbet i butikk, men ikke hva slags varer dere selger og du evt. tester. Kan det tenkes at det er mer jobb å teste en RAM-brikke? Finne riktig hovedkort, kjøre et par runder med et diagnose-program osv.... Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Selv om det ikke tar så lang tid å teste akkurat dine minnebrikker, så er ikke du den eneste som sender inn varer til test, er vel summen av dette som gjør at man faktisk må betale en symbolsk sum. Tippe at de bruker mye tid på å teste komponenter, og å teste ting som kan være defekte tar faktisk mye tid. Endret 6. desember 2007 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå