[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei! Da var tiden inne for å skaffe seg htpc. Har lenge tenkt på det, men har ikke hatt lommebokt til det. Men etter at pappa var ute å handlet Stilig tvbord + Samsung F8 så har han og til og med mamma blitt bitt av "stilige-elektroniske-dingsebomser-bassillen" så da fikk jeg klar signal til å bestille HTPC. Har faktisk bestilt et oppsett alt, men er noen av delene som ikke er på lager før 11. så har noen dager å gjøre siste endringer på. Nok blablabla, her er oppsettet: - Silverstone SST-LC18B Sort Alu. med 7" touch skjerm U/ PSU -Corsair strømforsyning 520W 120mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 2 -Asus P5K-E/WIFI-AP, P35, Socket-775 DDR2, WIFI, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 -Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz Socket775 4MB, BOXED m/vifte -Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail -Gigabyte ATI RadeonT HD 2600 Pro 512MB Vifteløst, GDDR2, DVI-I/D-sub -Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB -Scythe CPU-kjøler, "Ninja Mini" m/vifte, 775/AM2 -Er det noen av delene her som ikke egner seg i en htpc? Det eneste som irriterer meg grenseløst er at Silverstone ikke har drivere for linux til touch skjermen, hadde egentlig tenkt å teste ut MythTV som mediacenter løsning men med minder det finnes uoffisielle drivere til den så funker det jo ikke. Har med vilje ikke tatt med lydkort pga. har ikke handlet lyd annlegg enda, og vil helst overføre lyden digitalt til forsterker/reciver når den tid kommer. Tv-kort er ikke med pga. har en get pvr boks som blir brukt til tv, vet ikke hvilke muligheter man har til å overføre opptak fra den til pc? er det mulig? Denne htpcn vil bli brukt til: -Musikk avspilling -Avspilling av nedlastede filmer -evnt. msn, internett innnimellom. Bountyhunter Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Du kan finne litt inspirasjon i hardware listen min her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=847355&hl= Og jeg ville tenke meg NØYE om hva i alle dager du skal med en touch skjerm på kabinette som står nede på gulvet forran TVen når du i 99% av tilfellene sitter i en sofa 2 - 3 meter unna. Greit det kan se litt unikt ut...men hvor praktisk er det å ha en lysende skjerm mot deg der nede som du ikke vil bruke og bare distraherer. For meg er en fin HTPC en som drar minst mulig oppmerksomhet. Faktisk kan ett HD og Power lys irritere noe veldig om det er for sterkt. AKIRA Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Grunnen back touch skjermen er at den vil bli brukt til å styre winamp så man slipper å skru på 40"ern for å spille musikk. LCDen har også en egen av/på knapp så man kan skru den av under film. Kabinette blir stående ganske høyt så burde være behagelig å bruke touch skjermen. Bountyhunter Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Da var følgene bestilt: 25934 Zalman HD160XT HTPC Sort u/psu 25884 Corsair strømforsyning 520W 25953 Asus P5K-E/WIFI-AP, P35, Socket-775 27157 Intel Core 2 Duo E4500 2.2GHz Socket775 25010 Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra 24180 Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB 27149 Club3D Radeon HD 2600PRO Heatpipe 512MB 27885 Samsung DVD brenner SH-S203B 19241 Logitech Z-5450 wireless høyttalersett Som dere kanksje ser så ble det endel endringer ifra det opprinlige oppsettet, men føler nå at jeg har funnet "den perfekt" htpc. Har faktisk ikke bestilt med noe OS etter som jeg vil teste om LinuxMCE funker tilfredsstillenede først. -Bountyhunter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå