Gå til innhold

Nervøs med tanke på juletider og Dell sin leveringstid

Anbefalte innlegg

Har en bekjent som jobber i Dell, spurte om det var mulig å kjøpe en bærbar igjennom han til dama som julegave. Han sa "ikkenoe problem", men jeg jeg nevner det støtt og stadig, men ingenting skjer.

Så nå begynner jeg å bli rimelig nervøs med tanke på leveringstid før jul og vurderer å bare kjøpe en via nett for å sikre meg.

Noen som vet om jeg bestiller en Inspirion 1520 i dag eller i morgen over nett om den kommer frem før Jul?

Bor i Akershus....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det BØR gå bra.

Hvis ikke Dell klarer å levere PCen i tide ville det vært rart. De har god tid på seg, så jeg ser ikke hvorfor det skulle ta lang tid.

Edit: Jeg har kjøpt mye ting fra nettet, vanlig leveringstid er under en uke, med mindre ting ikke er på lager

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar
Har en bekjent som jobber i Dell, spurte om det var mulig å kjøpe en bærbar igjennom han til dama som julegave. Han sa "ikkenoe problem", men jeg jeg nevner det støtt og stadig, men ingenting skjer.

Så nå begynner jeg å bli rimelig nervøs med tanke på leveringstid før jul og vurderer å bare kjøpe en via nett for å sikre meg.

Noen som vet om jeg bestiller en Inspirion 1520 i dag eller i morgen over nett om den kommer frem før Jul?

Bor i Akershus....

Sannsynligvis ikke/sannsynligvis med 50/50. Av leverandører av bærbare maskiner har Dell desidert lengst leveringstid. Etter det jeg vet har man ikke noe som helst på lager i Norge, og maskinene gjøres ferdig i Irland først når de er bestilt. Har i alle de årene jeg jobbet hos en "bedriftskunde" hos Dell (stor kunde), aldri opplevd kortere leveringstid enn 10 dager. Det normale var ca 14 dager.

Inneværende år har Dell vært notoriske (og vil trolig miste en del store bedrfitskunder), med leveringstider på 2 - 3 mnd for enkelte bærbare.

Men ring og sjekk ut, det er alltid det lureste.

Lenke til kommentar

Dell skal klare å levere PCen til 20. des. Synes dette er mer enn god nok tid.

Hvis du skulle være så uheldig og ikke få PCen før jul, kan du jo finne på et og annet som for eksempel legge en konvolutt under juletreet med bildet av PCen ^^. Er jo ikke din feil at de leverer forsent

Lenke til kommentar

Som nevnt ovenfor, Dell har en logistikk og salgsmodell som medfører at de ikke har ferdige bærbare på lager. Alt settes sammen etter den gitte spesifikasjon på anlegget i Irland. Derfor kan ikke leveringstid fra andre nettbutikker med lagervarer (ferdige bærbare) sammenlignes.

Leveringsangivelse den 20 var helt i tråd med det jeg regnet med. Faktisk noe i overkant. Husk at det tar noen dager å få varen fram også.

At Dell bruker så lang tid ville faktisk ligne Dell. Tror gjennomsnittlig leveringstid siste 6 mnd har vært mellom 3 og 4 uker. For noen varer helt opp i 2 til 3 mnd.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Burde ikke være noe problem å få den levert til den 20.

Stemmer at det var sen levering tidligere i år, men det var pga. mangel på deler hos underleverandører.

Klar over det, men i og med at Dell har det logistikksystemet de har, så kan du klare å bestille noe med forventet levering om 10 dager som blir utsatt pga at leveransen fra en underleverandør er forsinket, klarer ikke leveringsfristen etc.

Normalt tok det 8 - 14 dager (ca 250 - 300 bestillinger pr år), noe raskere på servere når det var krise. Husk at hos Dell er logistikken som følger.

1. Du bestiller

2. Betalingen din blir verifisert

3. Bestillingen blir lagt i kø i sammensetnings/klargjøringsfabrikken i Irland. Avhengig av antall bestillinger kan det ta fra 1 - 5/6 dager. Og ligger du som ordre nr 545 kan du risikere at du må ligge der noen dager ekstra pga at den fargen på chassiet var forsinket fra underleverandør. Maskinen settes sammen, testes og klargjøres med OS før den sendes.

4. Fraktid - fort vekk 3 - 5 dager det også.

Nå er gjennomstrømningen på det lageret/fabrikken enorm, så jevnt over går det greit.

Kjøper du en HP, Asus etc bærbar hos Komplett, Netshop etc og de har den på lager ligger den i posten til deg neste dag.

Lenke til kommentar
Som nevnt ovenfor, Dell har en logistikk og salgsmodell som medfører at de ikke har ferdige bærbare på lager. Alt settes sammen etter den gitte spesifikasjon på anlegget i Irland. Derfor kan ikke leveringstid fra andre nettbutikker med lagervarer (ferdige bærbare) sammenlignes.

Leveringsangivelse den 20 var helt i tråd med det jeg regnet med. Faktisk noe i overkant. Husk at det tar noen dager å få varen fram også.

At Dell bruker så lang tid ville faktisk ligne Dell. Tror gjennomsnittlig leveringstid siste 6 mnd har vært mellom 3 og 4 uker. For noen varer helt opp i 2 til 3 mnd.

Jeg snakker av min egen erfaring med Dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...