CFD Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Har Overklokking.no virkelig sunket så dypt at de skal anbefale ALLE produktene de har inne for tiden? Det toppet seg med: "SLOTHO klonen" og "MIST Black Silence" Når en CPUvifte ikke klarer en P4 3.06 engang så er det virkelig skuffende. Det er jo greit nok hvis du tenker på prisen ,men den skulle ikke hatt "Anbefales av Overklokking.no" elns. Og når det var den SLOTHO klonene så er det slått fast på mange andre hardware sider at den ikke blåser det som det står på pakkningen. Og er ganske innefektiv. Men den får jo anbefales den og. I mine øyne virker det nesten som Overklokking.no er blitt "Litt" snille mot microplex når det gjelder varer de får fra dem. De som anmelder varen kan jo selge den senere og dermed blir han påvirket når han skriver artikklen for hvis han gir en høy karakter så får han trolig mer penger for det produktet han har testet. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Syntes dette er litt slapt av overklokking.no Men den hadde en kickass bra resultat på de litt "svakere" prosessorene... Jeg ville gitt denne kjøleren 4+ Lenke til kommentar
CFD Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Vell jeg vil nesten gå og si at de er kjøpt og betalt av Microplex ,men jeg skal ikke gå så langt. Er bare utrolig skuffet over at kvaliteten har sunket så grasalt jeg. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Har sett tendensen jeg også og prøvd å hintet til dette, men det nektes selvsagt bastant. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg syns også at det er veldig rart, så og si alt som blir tester her får veldig god karakter, med kanskje noen unntak. Og når det gjelder kjølere så syns jeg at det burde også tenkes littegrann på vekt, noen venner av meg har kjøpt kjølere som fikk bra karakter på ok.no og dratt på lan, socketen eller noe annet ødelagt. PC'ene ble transportert veldig omtenksomt, og jeg var tilstede og så på at kjølerne ble montert. Bare legg en liten tanke på vekt også, Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hvis du fester blokka med de fire hullene rundt socket går det mega-fett. Men den kjøleren burde IKKE få 6 på en side som overklokking.no. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg synes nok også at det ikke helt henger på greip å gi en sånn kjøler en 6`er!!! Spessielt med tanke på at vi befinner oss på overklokking.no og ikke på stillepc.no!!! Den kjøleren har egentlig ikke har noe på www.overklokking.no å gjøre i heletatt spør du meg!!!!!!! Men jeg tror nok at overklokking.no fra og med nå er litt mer forsiktig med sånt!!! Ikkesant Overklokking.no? :oops: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Vell det ville vært morsomt og høre en komentar fra personen som testet denne kjøleren. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Vi har et godt forhold til Microplex som sponsorer, men det påvirker IKKE våre testresultater. Jeg forstår likevel at enkelte syns vi favoriserer Microplex med gode karakterer, det er faktisk sjelden vi har gitt deres produkter dårlige karakterer. Det har den enkle forklaringen at vi i stor grad selv velger hva vi vil teste, og vi gidder ikke teste noe vi vet er dårlig - uavhengig av produsent eller leverandør. Når det er sagt er vi klar over at vårt generelle karakternivå, uavhengig av produkt eller leverandør, er noe høyt. Vi jobber derfor med å utarbeide et nytt og mer rettferdig karaktersystem. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Vell overalt hvor det blir anmeldt plater så bruker de som oftest fra 1-6. Terningkastet er jo en berømt modell av akkurat dette. Så hvorfor skal dere trenge noe bedre en alle andre? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Tror det nettop er en terning overklokking.no bruker, men feilen er at det er en jukseterning som bestandig havner på 6. :smile: Lenke til kommentar
EC Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Tja, hva kan man si? Hvor skal man legge listen når man setter karakter? Skal man bedømme ut fra hva produktet er beregnet på, eller skal man gi produktet sammenlikning med andre produkter slik at forholdet blir urettferdig? Skal vi sammenlikne en Lada 1969 med siste skrik fra Porsche? Men når det er sagt - vi arbeider med et nytt karaktersystem som skal gi mer nøyaktige og rettferdige karakterer. Terningkast er for unøyaktig - det gjenspeiler bare anmelderens mening. Som da siste Bond-filmen fikk slakt en plass og toppscore en annen plass. Og når det gjelder vårt forhold til Microplex, kan jeg forsikre dere om at vi IKKE favoriserer dem når det kommer til karakterer. De kjøper annonseplass hos oss, de sponser oss med div. utstyr og de låner oss varer til test. Vi har et godt forhold til dem, men det har vi også til Netconnection og 3dfx cool. Og vi gir karakterer etter hva produktet vi tester er god for. Er det helt rævva, får det en rævva karakter. Kan fortelle dere her og nå at et par produkter som leveres av Microplex, som jeg skal teste, ikke vil få toppkarakter akkurat. Så selv om produktene er bra, har de feil som vil trekke ned en del... Jeg gav MIST Black Silence karakter basert på hva den kjøleren var ment å klare. Sammenliknet med en del andre kjølere, er den dårlig. Og den er meget bra sammenliknet med noen andre kjølere igjen. Mer kan jeg ikke si om det. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Det har den enkle forklaringen at vi i stor grad selv velger hva vi vil teste, og vi gidder ikke teste noe vi vet er dårlig - uavhengig av produsent eller leverandør. Jeg skjønner hva du mener, men saken er vel det at leserene på et hvis etterspør litt større bredde i testene (ihvertfall slik jeg oppfatter det). La meg ta et eksempel: F.eks en spillside tester spill. La oss si at de testet Sim city 4, Unreal 2, Warcraft 3, osv. Alt sammen toppe spill, og alle fikk karakteren 6. Samtlige spill de tester er etterlengtete spill som alle "vet" kommer til å bli gode. De gidder ikke teste andre spill fordi "de gidder ikke teste noe de vet er dårlige". Ser du poenget mitt? Vitsen med tester koker bort i kålen fordi de mangler sammenligningsgrunn lag og de bringer "lite nytt" frem til leseren. Jeg vet at tester publisert på Gamer.no f.eks spillet Uplink & King of the Road var populære - kanskje fordi dette var spill som ikke var så mainstream og bringte noe nytt fram til leseren? (Nå bruker jeg gamer.no som et eksempel - håper dere ser forbindelsen til overklokking.no) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 ...Hvor skal man legge listen når man setter karakter? Skal man ... gi produktet sammenlikning med andre produkter... Nei, selvfoelgelig ikke. Det man trenger er en bedoemmingsskala som flytter paa seg hele tiden, relativt til produktet som bedoemmes. Eksempel: "Denne vifta, sett i forhold til denne vifta, er like god som denne vifta, derfor faar denne vifta 100% karakter." Det siste man vil gjoere i en test er aa begynne aa sammenlikne med andre ting, det blir helt urettferdig. Lenke til kommentar
Bruners Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Sammenligninger burde jo være der dersom man skal teste f.eks 10 GeForce 4 kort med samme konfig men forskjellig produsent. For å måle hvem som yter best o.l. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 I mine øyne virker det nesten som Overklokking.no er blitt "Litt" snille mot microplex når det gjelder varer de får fra dem. Kjenner problemet fra Hifi-bransjen. Tenk deg om, har du NOEN gang lest om et nytt produkt som ikke får rosende omtale? Og alle kablene som testes danker ut kabler til 3 ganger prisen! Merkverdig. Problemet er nok LANGT større i Hifi-bransjen, men grunnene kan være det samme her... Man "tør" ikke gi dårlige skussmål i frykt for at produsenten/leverandøren skal sløyfe deg i neste test... Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg syns at ok.no kan være mer objektive, og ta situasjonen i betraktning. dvs at hvis man tester "10 GeForce 4 kort som er like, men fra forskjellig produsenter" så kan de bruke et sammenligningssystem, men når de tester vanlige enkeltstående produkter så gi karakteren utifra hva det produktet yter. Det sier seg selv at dette ikke kan være så utrolig vanskelig, hvis en ny MIST kjøler ikke klarer å få en P4 OC'ed under 50C så er den dårlig, rett og slett. Da kan man trekke opp på andre positive sider, men ikke til toppkarakter! tenk litt over dette og ring inn svaret til tv2 hjelper deg Lenke til kommentar
EC Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Bare en ting: det ser ikke ut til at folk har fattet at Mist Black Silence ble testet på en 3.06 når den ikke er beregnet for mer enn 2.8. Og det er _temmelig_ stor forskjell mellom de to prosessorene. Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hinta ikke til MIST black silence, bare fikk MIST navnet opp i hodet som et eksempel der og da... Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg synes at man på et nettsted som overklokking.no bør teste saker som gjør at man kan overklokke høyere og for enkelte kjøleprodukter få lavere temperatur. Støy bør komme langt etter disse kriteriene i vurderingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå