Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hører du på musikk når du gjør lekser og i så fall hvilken type? Det sies jo at noen typer klassisk musikk kan stimulere til økt hjerneaktivitet, den såkalte Mozarteffekten. Personlig har jeg funnet ut at jazz funker bra for meg. Hva med deg? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg blir utrolig lett distrahert, så jeg unngår det stort sett hvis jeg leser til prøve. Gjør jeg noe som krever mindre hjerneaktivitet, har jeg på noe instrumentalt eller ambient (de siste dagene har det gått i Sigur Rós til leksene). Det er nødt til å være bakgrunnsmusikk. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Er enig med athorb. Hører på musikk til alt, utenom vis jeg leser til prøve (da kan klassisk musikk funke til nød). Lenke til kommentar
Olum Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg hører alltid på musikk når jeg gjør lekser. Da går det ofte i noe lett som Iron Maiden eller noe progressivt som Opeth. Lenke til kommentar
Rhythm Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg gjør jo egentlig ikke noe særlig lekser, så kan ikke si noe om det spesielt. Under jobbing på skolen og prøver hører jeg alltid på den samme musikken som jeg hører på ellers, altså hardrock til heavymetal og tilbake igjen. Føler det viktigste er å utelukke bakgrunnsstøy, og i tillegg ikke dø av boredom. Funker bra for meg i hvertfall, men liker ikke å ha på noe til ren lesing, da faller det bort noen detaljer. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hører alltdi på musikk uansett. Når jeg gjør lekser eller øver til prøvder, går dte mest i musikk med minst mulig vokal, eller uforståelig vokal (LES: daumetall-growl). Hørte på Beethoven's Appassionata en natt sånn i halv 2 tida, mens jeg gjorde lekser. Utrolig deilig nattmusikk. Det beste som noen gang er laget for piano er det også Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Varierer litt kva lekse. Sitter og skal skrive kode, liker då å høyre på sjanger som stoner rock o.l. Kyuss er eit godt valg for meg for eksempel. Lage til ein poll kanskje? Lenke til kommentar
Sondrey Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Man bør ikke høre på musikk man blir helt gira av ihvertfall. slik at du begynner å spille trommer med blyanten osv. har litt problemer med dette selv. rolig musikk er vel best til lekser. gjerne noe akkustisk gitar basert. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Nå er det ekstremt sjeldent jeg får lekser, og siden jeg går media, går som regel leksene ut på noe som involverer pc-bruk. Så da spiller jeg all slags musikk, men er enig med Athorb om at musikk bør unngås når man leser på prøve. Lekser er døllt og kjedelig, da er det alltid godt med litt musikk i bakgrunnen. Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Pleier å høre på NRK Alltid Nyheter (radiokanal). Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Sjeldent lekser uten noe i ørene. Da går det i det jeg hører på til vanlig, som er alt fra svartmetall til neoklassisk. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Buckethead - COLMA eller Electric Tears fungerer glimrende for meg. Enten det er oppgaver, pugging eller hva som helst, så hjelper deg på konsentrasjonen min. Er best uten vokal, så slipper jeg å synge med. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 hörer alltid på musikk når jeg gjör lekser. Må väre noe avslappende som Shine on you crazy diamond av Pink Floyd, eller noe rolig blues. Lenke til kommentar
-Torb Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Musikk til lekser er ett must, men til lekser liker jeg litt "mind-bender" metall, som Meshuggah, Mudvayne, eller hvasomhelst med litt variasjon, sære rytmer, og unormal instrumentbruk. Synes det stimulerer mer enn å høre på instrumentaler eller roligere musikk. Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg må enten høre på The Dark Side of The Moon eller bare høre på metal. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hører som regel på musikk ja. Går gjerne i noe rolig jeg kan ha i bakgrunn, type Tool, Radiohead, A Perfect Circle, Pink Floyd eller Sígur Ros. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hører så å si alltid på musikk når jeg gjør lekser. Litt dumt egentlig, for det distraherer meg litt, men samtidig øker det motivasjonen. Hører som regel på den musikken jeg har dilla på for tida, men hvis jeg skal øve til prøve prøver jeg å roe ned musikken litt, og høre på rolige arister og band, som Katie Melua, Norah Jones, Coldplay osv. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Medmindre det er lesing til prøve, hører jeg alltid på musikk. Hva jeg hører på kommer veldig an på dagsformen. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Medmindre det er lesing til prøve, hører jeg alltid på musikk. Hva jeg hører på kommer veldig an på dagsformen. Samme her Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg hører stortsett alltid på musikk, men musikken varierer etter humøret. Selv om det går mye i Opeth. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå