Gå til innhold

Hører du på musikk når du gjør lekser?

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Hører du på musikk når du gjør lekser og i så fall hvilken type? Det sies jo at noen typer klassisk musikk kan stimulere til økt hjerneaktivitet, den såkalte Mozarteffekten. Personlig har jeg funnet ut at jazz funker bra for meg. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir utrolig lett distrahert, så jeg unngår det stort sett hvis jeg leser til prøve. Gjør jeg noe som krever mindre hjerneaktivitet, har jeg på noe instrumentalt eller ambient (de siste dagene har det gått i Sigur Rós til leksene). Det er nødt til å være bakgrunnsmusikk.

Lenke til kommentar

Jeg gjør jo egentlig ikke noe særlig lekser, så kan ikke si noe om det spesielt. Under jobbing på skolen og prøver hører jeg alltid på den samme musikken som jeg hører på ellers, altså hardrock til heavymetal og tilbake igjen. Føler det viktigste er å utelukke bakgrunnsstøy, og i tillegg ikke dø av boredom. Funker bra for meg i hvertfall, men liker ikke å ha på noe til ren lesing, da faller det bort noen detaljer.

Lenke til kommentar

Hører alltdi på musikk uansett. Når jeg gjør lekser eller øver til prøvder, går dte mest i musikk med minst mulig vokal, eller uforståelig vokal (LES: daumetall-growl).

Hørte på Beethoven's Appassionata en natt sånn i halv 2 tida, mens jeg gjorde lekser. Utrolig deilig nattmusikk. Det beste som noen gang er laget for piano er det også :)

Lenke til kommentar

Musikk til lekser er ett must, men til lekser liker jeg litt "mind-bender" metall, som Meshuggah, Mudvayne, eller hvasomhelst med litt variasjon, sære rytmer, og unormal instrumentbruk. Synes det stimulerer mer enn å høre på instrumentaler eller roligere musikk.

Lenke til kommentar

Hører så å si alltid på musikk når jeg gjør lekser. Litt dumt egentlig, for det distraherer meg litt, men samtidig øker det motivasjonen. Hører som regel på den musikken jeg har dilla på for tida, men hvis jeg skal øve til prøve prøver jeg å roe ned musikken litt, og høre på rolige arister og band, som Katie Melua, Norah Jones, Coldplay osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...