Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig wifi hastighet på THOMSON ST780

Anbefalte innlegg

Hei

Har nylig fått meg adsl turbo fra telenor og det funker forsåvidt greit.. Problemet er dette nye multi modemet deres, jeg sitter på optimale forhold med 2 forskjellige maskiner og oppnår aldri mer en 1000 kB/sec.. Ikke når jeg overfører mellom maskinene, eller når jeg laster ned fra internett.. Så tydeligvis at det er noe begrensninger med det trådløse nettet.. Har prøvd diverse instillinger nå, får omtrent 600 kB/sec med b standaren, når jeg kjører g så får jeg som nevnt veldig stabile 1000-1024 kB/sec..

Siden jeg testet dette på 2 maskiner med forskjellige nettverkskort er det tydeligvis noen instillinger i routeren som er problemet.. Noen som har tips her? Legger med et bildet av instillingene mine i routeren.

post-120496-1196702769_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner godt til Thompson Speedtouch ruterene. Du kan ikke sette hastighetsmodues som brukes fast. Det blir satt utifra signalforholdene på kanalen du nå bruker.

her er det du trenger å gjøre for a maksimere farten over trådløst:

- Sett kanalvalg på "manual"

- Sett kanalen til "1"

- Trykk "Apply" for å ta i bruk den nye kalanfrekvensen

- Ta standard- hastighetstesten på www.tptest.se og noter resultatet (om du vil være grundig, ta mer enn 1 måling og noter gjennomsnittet av målingene du får)

- Sett kanalen til "2"

- Trykk "Apply" for å ta i bruk den nye kalanfrekvensen

- Ta standard- hastighetstesten på www.tptest.se og noter resultatet (om du vil være grundig, ta mer enn 1 måling og noter gjennomsnittet av målingene du får)

osv. osv. med alle kanalene (det er vel 13 totalt). Det bør ikek ta mer enn ca 15 minutter å gjøre. Til slut vil du merke fra notatene dine at en eller flere av kanalene er betyeelig bedre på hastughet enn de andre. Bruk denne kanalen. Den vil også være best på stabilitet og rekkevide på det trådløse nettet ditt for dine lokale forhold. hvis du flytter eller det f.eks. settes opp andre sendere i området kan forholdene forandre seg, men det skjer såpass skjeldent at det ikke er et stort problem.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Takk for svar.. Sto på 36mbits i det øyeblikket jeg tokk screenshot men jumper forholdvis ganske hyppig mellom 36-54mbits uten at dette har noe som helst innvirkning på styrken eller hastigheten.. Finner dette veldig merkelig, har prøvd hva du sa nå stigma uten at dette hjalp noe som helst på.. Kobler jeg maskinene mot routeren får jeg seff den hastigheten jeg skal ha på filoverføring og internett.

Jeg har som sagt optimale avstandforhold, 3 til 0 meter uten at dette har noe å si, kun et annet nett som såvidt er innen radius her og neppe forstyrrer.. Problemet er at leiligheten jeg bor i er veldig isolert, knapt jeg får signaler ut med fra leiligheten med mobil telefonen men dette skal vel ikke ha noe å si ? Får en dlink 655 i mine hender snart så vi får se om det hjelper på..

Endret av ChrizO
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei. Håper på å få blåst litt liv i en gammel tråd. Har akkurat det samme problemet selv. Bra signalstyrke, prøvd alle kanaler, men filkopiering lokalt klarer ikke mer enn 1 - 1,1Mbyte/sek. Dette gjelder både lokalt og fra internett. Det vil si at på 16mbitlinja blir det lokale trådløsnettet flaskehalsen. Streaming av film er også håpløst siden det hakker til et sekund av og til. Nettverk og alle kort i PC-er kjører på 54mbit. Noen som med forslag?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte denne routeren her om dagen da mitt gamle modem tok kvelden, å jeg ønsket meg en alt i ett boks. Snakk om å kaste penger. Routeren faller ut av internett flere ganger til dagen, plus jeg får såvidt 1mbit signal der jeg før fikk 54mbit. Å dette faenskapet betalt jeg 1500.- for. Fy faen............ :mad:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei. Håper på å få blåst litt liv i en gammel tråd. Har akkurat det samme problemet selv. Bra signalstyrke, prøvd alle kanaler, men filkopiering lokalt klarer ikke mer enn 1 - 1,1Mbyte/sek. Dette gjelder både lokalt og fra internett. Det vil si at på 16mbitlinja blir det lokale trådløsnettet flaskehalsen. Streaming av film er også håpløst siden det hakker til et sekund av og til. Nettverk og alle kort i PC-er kjører på 54mbit. Noen som med forslag?

Sliter med samme problemet, trodde det var noge me nettverkskortet mitt ( bruker D-link dwa-547) skal teste ut de forskjellige kanalene idag, håper det virker bedre

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...