sdf123 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei, Trenger en ny rygssekk til å bruke på turer. Har søkt litt rundt på nettet, men det eneste jeg finner er tester av ryggsekker er fra rundt 2004 og det var vel skjedd litt siden da med tanke på modeller. Skal til Sveits nå i Februar og tenkte da at jeg kunne kanskje ønske meg en til jul. Men trenger tips her, hvor stor er 80L? Har man mye plass da? Jeg kunne tenkt en med litt lommer, er alltid kjekt med litt ekstra plass. Det samme gjelder mulighet for å åpne sekken på langs, slik at jeg ikke må ta ut alt for å få ut noe som ligger feks på bunnen eller midt på. Så om noen har peiling på ryggsekk eller nettop skaffet seg en som de kan anbefale, så kom med tips. Lenke til kommentar
Ekspedisjonsfarer1 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hvor lange turer tenker du deg å bruke sekken på? Helårssekk? Jeg hadde gått for en 100-literssekk, da har du en sekk som passer fra 2-3 dager til måneden i villmarka, men dette varierer jo fra person til person. Den bør ha gode justeringsmuligheter i ryggen, og solide glidelåser. Bergans har bl.a. flere fine slike sekker, f.eks. Viking-sekkene. De har åpning i bunnen. Ellers har du ganske god plass i en 80-literssekk, også, den holder til ukesturer. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Tenker ikke på noe vandring i fri mark, er mer et alternativ for en koffert når det trengs. Så litt på Bergans Trollhetta 4175, den har man mulighet for å åpne på midten slik at det blir som en koffert på en måte, det er noe som hadde vært kjekt. Men det følger med en ekstra liten tur-sekk, noe som jeg ikke trenger så finnes det lignende modeller. Den er forresten 75L. Men kan ikke se at den har så mange ekstra lommer!? Lenke til kommentar
Ekspedisjonsfarer1 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Da misforsto jeg deg. Har ikke noe kjennskap til Trollhetta, men en 75-80-literssekk burde holde til å reise med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå