aarbogh Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei Jeg skal kjøpe ny skjerm til foreldrene mine (de sitter med en 15" lcd), og i den forbindelsen har jeg stort sett kikket på 20" lcd skjermer. Blant 20" skjermene finner en flere valgmuligheter ang. oppløsning. De som er ut til å være aktuelle for meg er 1400x1050 og 1680x1050, der sist nevnte vel egentlig er "best"!? Men for litt eldre mennesker kan vel den første være ok? For vil ikke alt på skjermen bli større med lavere oppløsning (ved samme skjermstørrelse)? mvh hm Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jo, det stemmer at bildet blir "blåst opp" ved lavere oppløsning så for eldre mennesker vil nok 20" være praktisk. Man kan også sette opp skriftstørrelsen i windows om ønkselig. Bountyhunter Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei Jeg skal kjøpe ny skjerm til foreldrene mine (de sitter med en 15" lcd), og i den forbindelsen har jeg stort sett kikket på 20" lcd skjermer. Blant 20" skjermene finner en flere valgmuligheter ang. oppløsning. De som er ut til å være aktuelle for meg er 1400x1050 og 1680x1050, der sist nevnte vel egentlig er "best"!? Men for litt eldre mennesker kan vel den første være ok? For vil ikke alt på skjermen bli større med lavere oppløsning (ved samme skjermstørrelse)? mvh hm Eg har denne, er ganske klart og fint bilde på den. flott utsjånad og... Men den der sikkert i det største laget. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 stor skjerm i antall tommer pluss windows sin innebygde "theme/setting" for svaksynte skulle nok gjøre susen.. men å bare øke skriftstørrelsen og kjøre lavere oppløsning vil sikkert også funke, det er bare å prøve seg frem til det som funker best Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 For størst mulig pixler bør du velge enten 19" med 1280x1024 eller en 22" med 1680x1050. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 22" er nok beste valget. Her er det like mange punkter stort sett som en 20", men på større flate, så alt vil bli større. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Her er en oversikt over pixelstørrelser/pixelavstand i millimeter. Grønt = store pixler = bra for svaksynte. Rødt = små pixler = dårlig for svaksynte. Ellers så må jeg jo nevne at du kan endre fontstørrelse de aller fleste plasser. Lenke til kommentar
Tamlin_WSGF Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Forskjellige internett lesere har også zoom muligheter. Der kan man ganske enkelt forstørre og minske størrelsen på alt fra tekst til bilder. Opera bruker + og -, mens andre nettlesere bruker CTRL + og CTRL -. Endret 6. desember 2007 av Tamlin_WSGF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå