nahoy Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Prøver å lære meg assembly, følger en fin guide som google har gitt meg, dessverre klarer jeg ikke å skrive kolon i debugprogrammet som er innebygget i dos. Er dette fordi jeg har norsk tastatur, eller skal det være sånn? Finnes det en guide/tabell der ute til hvordan jeg skriver de ulike tegnene? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Tipper DOS programmet ditt bruker Engelsk tastatur layout. Da er det hvis jeg husker riktig shift-Ø som er kolon. Men sjekk Engelsk tastatur layout på nettet så finner du nok svar på dette. Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Det skjer litt forskjelig har jeg funnet ut, noen ganger fungerer det vanlig, andre ganger er alle tastene rare, og noen ganger virker noen av tastene normalt. Bruker forresten bare helt vanlig cmd i winxp. debug vet jeg ingenting om, begynte jo nettopp å bruke det. Har prøvd shift ø, men det ser ikke ut til å virke noen ganger. Når jeg prøver shift og litt forskjellige knapper skriver jeg en masse rare tegn, helt til jeg skriver "^P", da fryser programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå