anders888 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei! Jeg har installert windows xp på min macbook ved hjelp av bootcamp, Nå har jeg et problem for windows vil ikke starte opp. Står at det har skjedd en feil i win og at det mangler en fil. Kan ikke starte den opp på noen som helt måte (sikretsmodus, sist fungerene innst. osv. Har også vært inne i avansert menyen F8 og prøvd alt der.) Jeg kommer bare til loadingen med win xp logoen så starter den på nytt. Jeg ønsker å beholde det jeg har på harddisken så jeg prøvde å sette i en cd med win xp for å få reparert feilen/ filen som mangler. Jeg hører at cd blir lest men det skjer ikke noe. Er det noen som kan hjelpe meg? For dum som jeg er så har jeg ikke tatt backup i det siste. Etter at jeg har fått ut de filene skal windows vekk fra harddisken min, har bare hatt problemer med det. Hva er letteste måten å formater harddisken på for å fjerne win og bootcamp for å så installere mac igjen? Jeg har ikke mac os installert, kun windows. Håper noen kan hjelpe en noob Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hold inne C-tasten for å boote fra CD. Når du har fått ut det du trenger og skal fjerne Windows og installere OS X, så er det bare å hive i OS X-plata og installere. Lenke til kommentar
anders888 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Tusen takk for tipset Skal prøve med en gang jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
anders888 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Skjedde ingen ting når jeg holdt inn c. Er det noe annet som kan funke? Håper noen kan hjelpe meg, er helt grønn på dette området! Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Du må holde inn C i det du skrur på maskinen. Før det begynner å "snurre" på den grå skjermen. Du kan også prøve Alt, da vil den liste opp boot-muligheter Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Hei! Jeg har installert windows xp på min macbook ved hjelp av bootcamp, Nå har jeg et problem for windows vil ikke starte opp. Står at det har skjedd en feil i win og at det mangler en fil. Hei, jeg har hatt dette problemet jeg også. Hos meg het filen hal.dll. Det ennte med at jeg måtte installere på nytt, men du kan se om du får til det jeg fikk tips om https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=836703&hl= Lykke til! Endret 6. desember 2007 av Alsko Lenke til kommentar
anders888 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Det skjer ingen ting når jeg holder inn c, har prøvd veldig mange ganger nå. Når jeg holder inne alt får jeg bare opp windows partisjonen, ikke noe annet. Linken virker ikke:S Kan du prøve en gang til? Lenke til kommentar
anders888 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg gir opp forsøket på å fikse windows. Hvordan får jeg formatert harddisken og installert mac os? Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Prøv nå. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=836703&hl= Hvis du vil formatere disken, gjør du det i diskvertøy. Lenke til kommentar
anders888 Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Hvordan fjerner man boot camp og partisjonene? Vil ha det vekk og installere mac os igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå