-Teddy- Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Topic sier det meste... Oppdaget i dag en omtrent 20cm lang sprekk som går fra bunn av ruta og kurver seg noe mot midten av ruta, fra den ene A-stolpen på førersiden. Ser egentlig ikke så alvorlig ut, men det er tydelig at det er en sprekk. Resten av ruta er flott, så vil nødig bytte. Sprekken er heller ikke i veien for sikt ut, den går kun 10-15cm opp fra bunn av ruta. Lar slikt seg fikse? Jeg tenker ikke på å prøve noe selv. Har forøvrig delkasko på bil'n, hjelper det mtp på eventuelt bytte eller reparasjon, eller må man ha fullkasko da? EDIT: Har undersøkt litt, ser forsikringen dekker dette med en egenandel på 2000kr. Ved glass-skade: * Bruddskader på bilens glassruter. Bruddskaden må oppstå ved plutselig ytre påvirkning, for eksempel ved kollisjon eller steinsprut. Meneh, bonustap...? Om det går an å reparere til en billigere penge er det kanskje mer å spare på det. Venter bare på svar fra noen her om det er overhode mulig før jeg drar til et verksted. Er det typisk at slike sprekker blir større etterhvert, eller kan jeg la det putle og gå en stund, la oss si et par måneder? Endret 3. desember 2007 av -Teddy- Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Må byttes hvis du vil ha bort sprekken. Om den er "ulovlig" blir vanskelig å svare på uten å se hvor den er. Delkasko dekker bytting av glassrute mot egenandel. Man mister ikke bonus Endret 3. desember 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Ja, dermed svarte du på halvparten av det jeg spurte om i EDIT'n min før jeg hadde endret innlegget. Synsk er du. Synsk. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Vil anbefale å få byttet ruta så fort som mulig, sprekken kan plutselig utvide seg. Som tidligere sagt, ingen bonustap eller andre ubehageligheter, kun egenandelen å tenke på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå