~~Undertaker~~ Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Hei, kjører Ubuntu Server ved hjelp av vmware. Har innstallert LAMP og serveren er oppe og går på port 8080, (har testet med andre porter også og alle fungerer fint, UNNTATT port 80). Har forwarda porten riktig i routeren. Den fungerte før med en FTP server jeg kjørte, men får den ikke til å fungere nå lenger. Alt ser normalt ut, som sagt så fungerer serveren utmerket på port 8080 eller andre. Så problemet ser ut til å ligge i routeren eller vmware (men er usikker). Noen som har forslag på hvordan jeg kan feilsøke? Tips? Har googlet mye og finner ingenting der. Har internett fra NGT. OS på serveren er Win XP, men det er ubuntu server som blir kjørt ved hjelp av vmware. (alle brannmurer er av). Endret 3. desember 2007 av ~~Undertaker~~ Lenke til kommentar
kzn Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 kan være ISP som sperrer eller et annet program lytter på port 80. sjekk med http://canyouseeme.org/ om du får kontakt Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Har sjekket og port 80 er ikke synlig. Tror ikke NGT blokkerer den. Har lest et sted at det er muligens routeren som bruker den porten til sin egen web-interface. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte det? Lenke til kommentar
ekarlso Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Prøv å sjekk filterne i din router, jeg vet at noen av ngt sine routere blokkerer det selv om du har forwarda det. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Hmm, ja ser ut til å være problem i routeren. Det går an å koble den eksterne IP-en min til en bestemt maskin i nettverket nettopp til web-server formålet, men når jeg trykker "ta i bruk" så skjer ingenting... irriterende. Har prøvd frakoblet også. Virker som en feil med Javakoden inne i routeren. Lenke til kommentar
kzn Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 prøvd å restarte routeren? kan også prøve å oppdatere firmware på routeren Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Bruker ikke routeren din 8080 som fjernadministrasjon da som klusser Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Nei, port 8080 er fritt tilgjengelig og jeg bruker den som alternativ til port 80. Lenke til kommentar
_richter_ Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Hmm, ja ser ut til å være problem i routeren. Det går an å koble den eksterne IP-en min til en bestemt maskin i nettverket nettopp til web-server formålet, men når jeg trykker "ta i bruk" så skjer ingenting... irriterende. Har prøvd frakoblet også. Virker som en feil med Javakoden inne i routeren. Ser denne er 11 måneder gammel men er nok flere med samme problem. 'Ta i bruk' linken i webinterfacet har en enkel java syntax feil. Høyre klikk og kopier lenkemål, paste/lim så inn i adressefeltet. Da ser du en lang adresselinje, med masse url mellomrom som er %20 osv. Helt til høyre ser du det siste ? før en fnutt ' .. Fjern alt mellom fnuttene unntatt ? tegnet og trykk enter og vips får du ok boksen. Jeg har meldt fra om denne feilen allerede når jeg fikk boksen for et par år siden men oppdatering av sofware er en manuell jobb for hver enkelt. Endret 11. november 2008 av _richter_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå