Gå til innhold

Hvordan kan man sjekke i VB om en verdi er %?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VB.NET > vb6

VB.NET.pris < VB6.pris

VB.NET.funksjoner > VB6.funksjoner

VB.NET.support_tid > VB6.support_tid

VB.NET.planned_obsolescence = false

VB6.planned_obsolescence = true

VB6.sucks = true ' Eneste stedet disse er like på

VB.NET.sucks = true ' :D

C# > VB.NET > VB6

Hvor alle får tak i VB6 fra er egentlig et mysterium...

Sikkert gamle travere som anbefaler det tenker jeg.

Lenke til kommentar

Misforstå meg nå rett. Jeg har aldri sagt eller ment at VB6 er på høyde med senere versjoner av Visual Studio og .net, eller anbefalt VB6 til nybegynnere eller andre. Kan ikke huske å ha sett andre gjøre det heller. VB6 er dårligere, la oss ikke bruke mer båndbredde på det.

Men VB6 er ikke ubrukelig, det er et aldeles ok produkt. Jeg bruker den fordi jeg vedlikeholder mye gammelt som ikke er verd rewrite, og viktigere, fordi den snakker Office på morsmålet, og jeg kan utveksle kode mellom dem uten å endre et eneste tegn. Dekker mine spesifikke behov altså, dårlig språkøre som jeg har. :)

Lenke til kommentar

Er ikke meninga å angripe deg heller, men jeg synes det er svært besynderlig at så mange nybegynnere kommer drassende med VB6, siden det ikke er å få tak i lenger, og da liker jeg å understreke at det finnes ingen god grunn for en nybegynner å bruke VB6, eneste bruken den har, er å vedlikeholde gamle systemer, og de som driver med det, trenger neppe å spørre så mye på dette forumet om hvordan ting skal løses.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...