Neddo Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Er til ein kamerat eg kjøpe den til, eg kjøpte meg ny pc får 2 veke sidan her er hw på den: Kabinett: Coolermaster Super Midi Tower Svart. Strømforsyning: Coolermaster PSU 620W. Hovedkort: Asus Mainboard S-775 nForce 680i SLI. Prossesor: Intel CPU Core 2 Quad Q6600 2.4GHz . Minne: 4 x Ocz DDR2 PC2-6400 Nvidia SLI Ready XTC. Skjermkort: XFX GeForce 8800GTX 570M 768MB GDDR3. DVD-Brenner: NEC DVD recorder ND-3520A. Harddisk: 5 Stk (SATA, totalt 2,2 TB). OS: Microsoft Windows Vista Ultimate 32-bit Norsk. Fekk den får 13000,- (Heilt ny, kjøpt med PS) Endret 4. desember 2007 av Neddo Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det er klart. Men jeg føler du får mer for pengene der enn ved den Asus maskin, derfor trøkket jeg til med en topp specca maskin;) Men hvis jeg har 11.000.- i budsjett, så synes du får mye for pengene med den IFL maskinen slik som jeg satt den opp. Du får jo en pc med dårligere skjermkort(ifl90 har ddr2 skjermminne, asus sin har ddr3.. noe som gjør at asus sitt kort yter bedre selvom ifl90 har mer skjermminne), mangel på bluetooth, hdmi, dårligere skjerm, ikke vista ultimate osv.. Mer for penga? hmmm.. du får det du betaler for sier jeg bare! Men du får en ca 10% raskere prosessor(t7500vs.t7700).. hvis du merker noe til det så er du flink Hvordan vet du at asus sitt kort yter bedre? har du noen tester å vise til? mener å huske at ifl90+ har skåret ganske bra på mange grafikk tester. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Det er klart. Men jeg føler du får mer for pengene der enn ved den Asus maskin, derfor trøkket jeg til med en topp specca maskin;) Men hvis jeg har 11.000.- i budsjett, så synes du får mye for pengene med den IFL maskinen slik som jeg satt den opp. Du får jo en pc med dårligere skjermkort(ifl90 har ddr2 skjermminne, asus sin har ddr3.. noe som gjør at asus sitt kort yter bedre selvom ifl90 har mer skjermminne), mangel på bluetooth, hdmi, dårligere skjerm, ikke vista ultimate osv.. Mer for penga? hmmm.. du får det du betaler for sier jeg bare! Men du får en ca 10% raskere prosessor(t7500vs.t7700).. hvis du merker noe til det så er du flink Hvordan vet du at asus sitt kort yter bedre? har du noen tester å vise til? mener å huske at ifl90+ har skåret ganske bra på mange grafikk tester. Står flere steder her på hardware.no, vet om et par som har det kortet som ifl90 har i en pc med bedre prosessor(men like specs ellers) enn meg(t7700 og e6600) som begge scorer 300-400 poeng dårligere i 3dmark06 osv.. er flere forum på nettet som kan dokumentere for at ifl90 med sin ddr2 minne er dårligere enn asus sitt med ddr3 minne.. google det, jeg gidder ikke.. edit: Core 2 duo 2GHz, 4GB minne og Nvidia 8600M GT 512 MB ddr2, overklokka gjør den nesten 4000 poeng i 3dmark 06.. min asus gjorde det samme rett ut av esken med gamle drivere, 2gb mindre ram og 256mb mindre skjermminne.. har ikke sjekket hva jeg har som score nå etter jeg installerte XP og oppgraderte skjermkortdriveren osv.. Laster ned 3dmark06 igjen etterpå, så skal si ifra edit 2: "per i dag er 8700 det sterkeste (bare til 17") , etterfulgt av 8600gt ddr3 og så 8600gt ddr2".. Hentet fra forumet her på hw.. Endret 6. desember 2007 av thomasSim87 Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 ok, takk for utfyllende svar. Er lettere å ta det mer seriøst da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå