Gå til innhold

Ny laptop til 10000,-

Neddo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

edit: ble slått på målstreken med anbefaling av denne ;)

Den er ganske så fin ja. Men den koster jo 11k da? Du sier at du skal gi 10?;) Men hvis du har et budsjett på 11 så kan du sjekke ut IFL90+ : http://www.multicom.no/SystemConfigurator....100561%3br%3apg

Den får du til 11345 med disse spesifikasjonene - 15,4" Widescreen WXGA+ 1440x900 blank skjerm (glare)

- Intel Core 2 Duo Mobile T7700 2.40GHz 4MB Cache

- 160GB SATA 5400RPM 2.5"

- 4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 2GB) (krever 64-bits Vista for optimal utnyttelse)

- 9-celler 7200mAh XL (batteritid ca 5 timer)

- MICROSOFT Windows Vista Home Premium 32-bit, norsk OEM

- SSD - Solid State Disc (ikke valgt)

- Turbo Minne (ikke valgt)

- Bluetooth (ikke valgt)

- Innebygget TV-tuner (ikke valgt)

- Programvare (ikke valgt)

Total pris 11 345,-

Mer ram, større batteri, og bedre prosessor. Men med home premium i stedet for ultimate..

Vanskelig valg, er på utkikk etter en pc som dette om dagen jeg også.

Endret av kesse
Lenke til kommentar

Det er klart. Men jeg føler du får mer for pengene der enn ved den Asus maskin, derfor trøkket jeg til med en topp specca maskin;) Men hvis jeg har 11.000.- i budsjett, så synes du får mye for pengene med den IFL maskinen slik som jeg satt den opp.

Lenke til kommentar

Off topic:

Jeg var blant de første som bestilte IFL90+ (i juni). Grunnet stor etterspørsel, pluss det at jeg bestilte før den var på lager, gjorde at jeg fikk den først i slutten av juli. Men jeg tviler på at det er særlig representativt i dag.

Garantien har jeg ikke fått bruk for enda (er 2 år garanti), men angående service har jeg bare godord. De svarer raskt og presist på mail, og har aldri opplevd å bli satt i kø på supporttelefonen. Det har tatt maks en arbeidsdag å få svar på mail, har opplevd helt nede i 5 minutter!

Mvh Mks1001

Lenke til kommentar
- 4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 2GB) (krever 64-bits Vista for optimal utnyttelse)

Pointet? :p haha kan ikke ha 4 gb ram i 32bit vista :p kun 3

Tja, det er jo bedre å kline til med 4 når det er en hundre lapp eller to som skiller mener nå jeg. Hvis han evt skulle få seg 64 bits etterhvert. Dessuten var det ikke noe alternativ med 3gb, så da blir valget enten 2gb eller 4 hvor kun 3 blir brukt. Når det er 200 spenn som skiller så er vel det siste alternativet best? Er du ikke enig?

Lenke til kommentar

Tja, det er jo bedre å kline til med 4 når det er en hundre lapp eller to som skiller mener nå jeg. Hvis han evt skulle få seg 64 bits etterhvert. Dessuten var det ikke noe alternativ med 3gb, så da blir valget enten 2gb eller 4 hvor kun 3 blir brukt. Når det er 200 spenn som skiller så er vel det siste alternativet best? Er du ikke enig?

Men nå er jo også 64bit versjonen av home premium billigere enn 32bit versjonen, så hvorfor ikke huke av for 64bit versjonen istedet? Så får man jo utnytta alle 4gb! Er jo helt tåpelig å kjøpe en 32bit versjon når man først skal kjøpe OS, og samtidig har valgt 4gb ram!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er nå. Men for en kompis som har 64 bits Vista har han store kompabilitets vansker med flere spill, og når maskinen først og fremst skal brukes til gaming så valgte 32 bits. Men hvis dette har forbedret seg så kan man selvfølgelig kjøre 64 bits, men det er ikke jeg så oppdatert på om dagen. Ser bare at flere steder så fraråder man med 64 bits Vista..

Lenke til kommentar
Off topic:

Jeg var blant de første som bestilte IFL90+ (i juni). Grunnet stor etterspørsel, pluss det at jeg bestilte før den var på lager, gjorde at jeg fikk den først i slutten av juli. Men jeg tviler på at det er særlig representativt i dag.

Garantien har jeg ikke fått bruk for enda (er 2 år garanti), men angående service har jeg bare godord. De svarer raskt og presist på mail, og har aldri opplevd å bli satt i kø på supporttelefonen. Det har tatt maks en arbeidsdag å få svar på mail, har opplevd helt nede i 5 minutter!

Mvh Mks1001

Hva angår service så vet du ærlig talt ikke det før noe ryker i maskinen din, at noen personer besvarer mail er positvit, men det bør ikke være avgjørende for hva slags pc du kjøper.

Lenke til kommentar

Då er den bestillt, var denne

- 15,4" Widescreen WXGA+ 1440x900 blank skjerm (glare)

- Intel Core 2 Duo Mobile T7700 2.40GHz 4MB Cache

- 160GB SATA 5400RPM 2.5"

- 9-celler 7200mAh XL (batteritid ca 5 timer)

- SSD - Solid State Disc (ikke valgt)

- Turbo Minne (ikke valgt)

- Bluetooth (ikke valgt)

- Innebygget TV-tuner (ikke valgt)

- Programvare (ikke valgt)

Total pris 11 345,-

Lenke til kommentar

Hehe det samme skulle jeg skrive. Da var ikke den pcen noe veldig super akkurat.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet jeg? Man kjøper 4gb minne for 200 spenn mer, nei, man får ikke utnyttet den siste gb, men uansett vil det være greit å ha 4gb i tilfelle man oppgraderer til 64 bitssystem senere. Hvertfall når man nesten ikke betaler en dritt for den siste gb.

Hva er et bedre alternativ? Et ustabilet 64bits system eller 2gb?

Endret av kesse
Lenke til kommentar
Ser ikke problemet jeg? Man kjøper 4gb minne for 200 spenn mer, nei, man får ikke utnyttet den siste gb, men uansett vil det være greit å ha 4gb i tilfelle man oppgraderer til 64 bitssystem senere. Hvertfall når man nesten ikke betaler en dritt for den siste gb.

Hva er et bedre alternativ? Et ustabilet 64bits system eller 2gb?

Har da flere kompiser som kjører både 64bit Xp og Vista uten noe form for problemer, så det skal gå veldig fint du! Og man må ut med 400 spenn mer for 4gb minne om man velger 1stk 2gb brikke.. Noe som er det smarteste valget med tanke på senere oppgradering! Da slipper man å bytte ut flere brikker og dermed må ut med mer penger!

Men PC-en er helt grei den.. Jeg personlig ville gått for noe bedre, men har man ikke behov for bedre så er jo det greit =)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Nei, man må ut med 250kr ekstra for ekstra minne. Noe som vil være det smarteste valget da man IKKE trenger å oppgradere senere, er det som er hele poenget! ;)

Edit: sorry leste feil i svaret ditt. trodde du mente 2x1gb. Uansett mener jeg han gjorde riktig:) Men smaken er som baken!

Endret av kesse
Lenke til kommentar
Det er klart. Men jeg føler du får mer for pengene der enn ved den Asus maskin, derfor trøkket jeg til med en topp specca maskin;) Men hvis jeg har 11.000.- i budsjett, så synes du får mye for pengene med den IFL maskinen slik som jeg satt den opp.

Du får jo en pc med dårligere skjermkort(ifl90 har ddr2 skjermminne, asus sin har ddr3.. noe som gjør at asus sitt kort yter bedre selvom ifl90 har mer skjermminne), mangel på bluetooth, hdmi, dårligere skjerm, ikke vista ultimate osv.. Mer for penga? hmmm.. du får det du betaler for sier jeg bare! Men du får en ca 10% raskere prosessor(t7500vs.t7700).. hvis du merker noe til det så er du flink :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...