Gå til innhold

Avenged Sevenfold: Albumguide [Selftitled album]

BlindAct

Anbefalte innlegg

Intro:

Avenged Sevenfold, også kalt A7X, er et Amerikansk heavy metal, hard rock og metalcore band fra California. Selv om bandets medlemmer sier selv at de ikke prøver å holde seg til en og samme sjanger, og at de heller lar kreativiteten ta over. Bandet ble dannet i 1999, og deres første album, Sounding The Seventh Trumpet, ble spilt inn når bandmedlemmene var 18 år gamle. Jeg kan ikke så mye om de tidligere albumene, og skriver derfor først bare om det siste albumet, som kom ut i oktober i år. Bandet består av 5 medlemmer:

M. Shadows - Lead vocals, piano, gitarer

Synyster Gates - Lead gitar, piano, backing vocals

Zacky Vengeance - Rytme gitar, backing vocals

Johnny Christ - Bassgitar, backing vocals

The Reverend Tholomew Plague (The Rev) - Trommer, piano, backing og noen ganger lead vocals

Avenged Sevenfold (2007)

Avenged_Sevenfold_cover_2007.jpg

Innledning

Avenged Sevenfold er en selftitled plate fra A7X, som kom 30 Oktober, 2007. A7X er kjent for å overraske fansen ved å slippe noe nytt ved hvert album, forskjellig type musikk. Denne gangen var dette et album som folk har ventet på helt siden det siste albumet fra dem ble sluppe, City of Evil i 2004.

Konklusjon

Jeg syns dette albumet var veldig bra, hører på det hele tiden. Et av de få albumene jeg faktisk liker alle sangene på, men dette er jo min musikksmak, så jeg syns selv du bør høre på en låt eller to før du sier det er dårlig eller bra. Folk har alle forskjellig smak.

Sporliste:

1. "Critical Acclaim" – 5:14

2. "Almost Easy" – 3:54

3. "Scream" – 4:48

4. "Afterlife" – 5:53

5. "Gunslinger" - 4:11 (featuring Shanna Crooks)

6. "Unbound (The Wild Ride)" (featuring Zander Ayeroff and Annmarie Rizzo) – 5:11

7. "Brompton Cocktail" – 4:13

8. "Lost" – 5:02

9. "A Little Piece of Heaven" (featuring Juliette Commagere) – 8:01

10. "Dear God" (featuring Shanna Crooks) – 6:33

Sjanger: Heavy metal, Hard rock

Høydepunkt: Vanskelig å utelukke så mange, men her er noen; Critical Acclaim, Almost Easy, Scream, A Little Piece of Heaven

Karakter: 9/10

Video:

(Eneste offisielle video ute fra det siste albumet så langt)

Bare sett i gang og diskuter om bandet folkens! Dere kan jo også sjekke ut noe fra de tidligere albumene, og hvis dette interreserer noen av dere så skal jeg ta meg tid til å skrive om resten av albumene til A7X.

Endret av OverLegen619
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes Walking the Fallen skiva er dugandes, men City of Evil var ikke det samme følte jeg. Skal teste ut denne skiva en eller annen dag. :)

Heter egentlig Waking the Fallen, men samma det. A7X er jo et band som er kjent for å skifte stil om og om igjen, så etter hvert album mister de faktisk en del fans, og får en del nye, som de mister senere. Men det finnes jo også folk som liker alle albumene, sånn som meg. Men så har jeg en veldig variert musikksmak, så...

Men for dere som ikke har hørt så mye av de tidligere sangene, kan jeg jo gi link til et par sanger, forskjellige sjangre, av A7X:

Seize the Day (litt rolig)

Bat Country (mer metal-aktig)

Warmness on the Soul (enda en rolig en)

Er vanskelig å finne video av dette bandet, for de har ikke så mange av dem. Men de få det finnes er jo bra.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Elsker A7X, virkelig! Alle albumene er noe for seg selv. A Little Piece of Heaven er episk, Critical Acclaim og Scream er også fantastiske sanger fra self-titled-albumet!

Utrolig trist at Jimmy er død, den mannen var tvers gjennom genial. Arin Ilejay er rå, men Rev vil aldri bli glemt! ♥

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...