linux-n00b Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hei! Jeg leter etter ett trådløst nic som fungerer i linux. Noen som bruker, vet om, et slik kort som fungerer bra?Kortet må ha muligheter til å kobles til en ekstern antenne, og støtte IEEE 802.11b standarden. Det må også være opp til 22Mbps hastighet. Per i dag bruker jeg d-link dwl 520+ Jeg er nesten sikker på at dette kortet ikke søttes i noen kjerne men hvis noe her vet om noe annet er jeg veldig glad for info. Lenke til kommentar
pine Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hver eneste distro har en liste over hardware den støtter. Se i online dokumentasjon. Lenke til kommentar
SSM Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 De aller fleste kort er bygget på enten orinoco eller prism/prism2 kompatible chipsets. Har hatt endel WLAN kort gjennom tidene, men har ikke hatt noen problemer med disse i linux. Lenke til kommentar
jonnyzapper Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Du kan jo sjekke litt her: http://www.dslreports.com/forum/remark,509...dlink~mode=flat Lenke til kommentar
linux-n00b Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg fikk kortet mitt til å fungere med mandrake 8.2.Takk for hjelpen=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå