Thomas. Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Heisann! Idag lurer jeg på om det finnes noen script, som man putter på siden sin. Så viser den php koden i en textarea, som bare JEG kan se. Altså, et script som viser hele kildekoden, og så kan bare JEG endre den og lagre det. Slik at jeg slipper og drive å hoste dem på fillezilla hele tiden... Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 if(!isset($_POST['Send'])) { echo "<br /><form method='post' action=''> <label for='velg'>Rediger side:</label> <select size='1' name='velg' id='velg'> <option value='indexx.php'>Hovedsiden</option> <option value='om.php'>Om oss</option> <option value='varer.php'>Varer</option> <option value='stillinger.php'>Stillinger</option> </select><br /><br /> <input type='submit' name='submit2' value='Rediger'> </form>"; echo "<br /> <br />"; echo "<br /><form method=\"post\" action=\"secret.php\">\n <input type=\"hidden\" name=\"fil\" value=\"".$_POST['velg']."\" size=\"40\"> <textarea name=\"html\" rows=\"20\" cols=\"100\">".file_get_contents($_POST['velg'])."</textarea>\n <input type=\"submit\" name=\"Send\" value=\"Rediger side\">"; //Redigerings-script slutt } if(isset($_POST['Send'])) { // Først, formater litt $fildata = str_replace("\r\n", "\n", $_POST['html']); $fildata = str_replace('\"', '"', $fildata); // Åpne filen $fil = @fopen($_POST['fil'], 'w+'); if($fil) { // Lagre fwrite($fil, $fildata); fclose($fil); echo "<span class='style1'>Fila er endret </span> <br /><br />"; include"include.php"; } if(!$fil) { echo "Kunne ikke redigere fil"; } } Script jeg laget med litt hjelp herfra. Navnet på fila endrer du øverst. Hvis du vil at bare du skal kunne se denne siden lager du et login-system Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Vil ikke siden komme opp i tekstboksen på scriptet ditt ? Eller blir kildekoden vist ? Prøver nå Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Du går inn på siden. Der er det en tekstboks. Så velger du hvilke fil du vil endre. Innholdet i denne fila kommer så opp i denne tekstboksen. Når du er ferdig lagrer du.. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Les meldingen jeg sendte deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå