Corn Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hei sann. Jeg har et lite problem. Jeg har satt opp en liten webserver hjemme, for semi-privat bruk, men jeg har kun Bravo abonnement fra NGT. Jeg vet at det er en dårlig løsning, men som sagt så er den nærmest privat. Jeg vil uansett prøve å slippe at serveren spiser opp all uthastigheten. Denne serveren kjører WinXP og ISS. Jeg har søkt på forumet, og alle ser ut til å anbefale Inet Shaper, selv om ingen ser ut til å ha prøvd den. Det jeg har skjønt av den, er at den setter opp en proxy/socks 5 server, og kjøres f. eks internett explorer gjennom denne proxien så virker strupingen. Derimot så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få ISS til å kjøre gjennom denne. Det jeg lurer på er: [*]Hvordan får jeg ISS til å kjøre gjennom om en proxy/socks 5 server som finnes på samme maskin? (vet ikke om dette er mulig i det hele tatt) [*]Finnes det noen annen måte å strupe upload/downloaden til denne XP maskinen? (Vil aller helst slippe Linux/Smoothwall da jeg har et fint oppsett allerede) PS Til dere som leter etter å strupe uploaden på direct connect og slikt. Synd for dere så virker ikke Inet. Da denne helt fortjent (liker ikke leech) struper upload og download.[/i] Lenke til kommentar
Corn Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 (sorry for bump, men har litt liten tid) Er det ingen som har samme problemet? Må jeg bytte OS? Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Her http://www.microsoft.com/windows2000/en/se...ore/iithrot.htm og http://www.extremetech.com/article2/0,3973...73,43732,00.asp Tok under 1 minutt (google søk med +iis +bandwidth +throttle) Lær deg å bruk google riktig det sparer du mye tid på senere Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 har du ingen venner, skriv www.google.com med dine hender Lenke til kommentar
Corn Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Okei, fant ingen ting på "shaper" og googling. Tenkte ikke på throttling men. Har googlet litt nå også, finner ikke svar. Dette er mitt bilde (IIS 5.1/Win XP) Dette burde være mitt bilde. Jeg har ingen performance greie![/img] Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 "Performance Tuning Internet Information Services 5.1 is limited to ten simultaneous client connections. Performance tuning for ten simultaneous client connections is typically not necessary." IIS 5.1/XP er en strippa versjon av IIS så det ser dårlig ut ang båndbredde begrensningen men på den lyse siden så er den jo alt begrenset til max 10 brukere. Viss du må ha IIS med båndbredde begrensning så ser det ut som at du må betale for en fullversjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå